Woensdag 29 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 29 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 juni 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

29 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Palais

Vandaag en rustdag. Vanmorgen naar de pedicure geweest, likdoorn verwijderd en voeten behandeld. Ze zei, dat de voeten er heel goed uitzagen, na 1800 km lopen en dat ik hiermee naar Santiago kan.
St.Jean Pied de Port is een mooi historisch stadje. Erg druk met toeristen en met pelgrims. Het lijkt wat dat betreft op Vézelay.

Doorgaan of naar huis gaan? Daar heb ik de laatste dagen ook veel over gedacht. Veel reacties heb ik daarover ontvangen. De meesten waren heel positief, maar ook een ander geluid dat zei: Misschien is het genoeg tot St.Jean Pied de Port, als het voor mij niet mogelijk is om mijn Camino te betalen, dan is dat een teken dat het niet meer moet zijn. Vooral over dit punt heb ik lang nagedacht.
Voor mijn reis hadden veel vrienden, bekenden en familie gevraagd of ze mij financieel konden steunen. In overleg met mijn bewindvoerder is gebleken dat dit mocht, maar dit nog een keer? Ik had er nu zelf ook moeite mee. Ontvangen is niet zo makkelijk!
Tot Jochem het vroeg of het goed was als hij nogmaals mijn gegevens vermelde. Ik dacht daar over na, maar voordat ik hierover had beslist, had Geert, onze broer, mijn gegevens op de blog gezet. Ik was verdeeld in mijn gedachten. Ik verwijt Geert niets, want ik had kunnen besluiten, ik wil dat niet. Maar toen kwamen die hartverwarmende reacties, waar ik al eerder over schreef. Ook kwamen er al bedragen binnen.
Nu, na een aantal dagen, is er zoveel binnen gekomen dat ik kan doorlopen naar Santiago. Het dubbele gevoel heb ik nog wel, maar ik mag ook dankbaar zijn, dat zoveel mensen om mij heen mij financieel willen ondersteunen. De hoeveelheid van reacties heeft mij laten zien, als zoveel mensen dit willen, ik dit ook mag aanvaarden.
Dus heb ik besloten om door te lopen, morgen ga ik de Pyreneeën over, op weg naar Santiago de Compostela.
Ik kan op dit moment niet iedereen persoonlijk bedanken voor jullie bijdragen om mijn Camino voort te zetten, maar ik beloof, als ik terug ben, zal ik een ieder persoonlijk bedanken hiervoor. En daarvoor zal ik graag mijn verhaal vertellen.
Bij deze, lieve mensen, ongelooflijk bedankt dat jullie het mogelijk hebben gemaakt dat ik mijn Camino kan vol brengen.
In dankbaarhei zal ik mijn Camino voortzetten.
Nogmaals, ongelooflijk bedankt!!!
Morgen ben ik in Spanje!!!

De weg leert jou alles,
je hoeft hem alleen maar te gaan.
De wijsheid komt vanuit de voeten,
het gebed ontspringt aan het ritme van je gang,
aan de cadans van je stap.
Hart, ademhaling, wandelgang:
langzaam vergroeien ze tot één werkelijkheid.
De hele kunst bestaat erin toch verder te trekken,
zonder het doel elders te willen plaatsen
dan precies in het gaan van de weg.

Benoît Standaert osb

  • 29 Juni 2016 - 18:57

    Jochem:

    Je hoeft je totaal niet schuldig te voelen. Wij (be)leven met je mee!
    Jij wilde deze tocht al jaren lang maken, nu mag gebrek aan geld dat niet in de weg zitten. Wij zien je graag de finish halen.

  • 29 Juni 2016 - 19:27

    Arlette:

    Fantastisch!!! Buen Camino en sterkte door de Pyreneeën! Prachtig gelopen, mooie herinneringen!

  • 29 Juni 2016 - 19:43

    Geert:

    Joop, klasse, dat je doorzet. Velen verwachten dit van je en nu je inmiddels zover bent mag en kun je doorgaan.|Ik wil toch wel graag je finish in Santiago én Finisterre van je horen.
    Goede vaart en néém die Pyreneeën!
    fr.G.

  • 29 Juni 2016 - 20:19

    Jan En Tinie Heetebrij:

    Lieve broer, wat fijn dat je mag door lopen. En je kunt het. Dat heeft ook de pedicure bevestigd. Dus ga op de Pyreneeën in, fantastisch. Dus het laatste land in zicht, daar wacht ook je zoon Bas op je. Die heeft ook niet voor niets een week vrij genomen om met je te lopen.
    Succes kanjer!
    Liefs, Tinie en natuurlijk ook van Jan

  • 29 Juni 2016 - 21:29

    Geesje:

    Fijn Joop dat je besloten hebt om toch door te gaan.
    Je wilt dit graag en het zou jammer zijn dat je om financiën terug moet.
    De Pyreneeën over. Lijkt me fantastisch.
    Wachten je prachtige verhalen wel weer af.
    Groetjes vanuit De Halle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 106804

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: