Zaterdag 18 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 juni 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

18 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Ferme

Vandaag van Sainte-Foy-la-Grande naar Saint-Ferme, 27,8 km.
Nu Dick en Iris weg zijn zal ik weer de historische route lopen.
Iris zocht de grote wegen op met GPS i.v.m de natte graspaden.
Ik heb geen GPS, dus nu weer de historische route. Afgelopen nacht heeft het heel veel geregend, dus dat belooft niet veel goeds.
Vanmorgen was ik om 8.00 uur vertrokken. Het weer lijkt goed. De poncho wel binnen handbereik, maar niet over de rugzak.
Ik was nog maar 3 km op pad, of ik had al een teken gemist. Na een halve kilometer, denk ik, dat klopt niet, dus weer terug.
Ja hoor, aanwijzing nu wel gevonden. Ik was meteen weer bij de les.
Opletten dus? Met die grote wegen was dat niet nodig, het waren lange wegen, dat kan bijna niet mis gaan. Ook zijn de tekens verandert na Sainte-Foy-la-Grande. Een andere groep beheert dit stuk route, ook daar moet ik even aan wennen. Ik vond die andere tekens, dit zijn pijlen, duidelijker. Het was een prachtige route vandaag, veel tussen de wijngaarden gelopen, en eindelijk weer eens een dag droog.
Ik liep vanmorgen door een gehucht met luxere villa's. Wijn levert wel wat op, dat kun je duidelijk aan de bebouwing zien. Het ziet er goed onderhouden uit. Ik liep daar, ineens tikt een oudere vrouw op het raam en wenkt naar me. Ik naar haar toe, en ze gaf met een plastic zak met kersen. Het was teveel voor haar alleen. Heerlijke, onbespoten kersen uit eigen tuin. Heerlijk! Niet verkeerd bij de lunch.
Het historische pad viel me niet tegen vandaag. De gras- en zandpaden waren slecht, nat en modderig, maar, ik denk, dat ik van de 28 km, er ongeveer 6 km over gras- en zandpaden heb gelopen. Dus het viel me mee. Ik heb vandaag genoten van de omgeving en van het lopen. Vanmiddag was ik om 15.00 uur in Saint-Ferme. Het is een keurige refuge waar ik slaap vannacht. Ik kon even mijn was doen, in de wasmachine en centrifuge. Dat scheelt alweer,, en er wordt vanavond gekookt door vrijwilligers.

Wat zich gaande voltrekt
in de ziel van de pelgrim is
niet een toenemend verlangen
naar het bereiken van zijn reisdoel,
niet het vinden van het heilige
aan het einde van zijn bedevaart,
maar zijn overgave aan de ruimte,
aan de kiezels op zijn pad,
zijn besef van niet-weten,
zijn afdalen in de leegte.

Catharina Visser

  • 18 Juni 2016 - 19:33

    Jopie En Wim:

    Dag Joop, het is al weer enige tijd geleden dat we je volgden, maar nu zijn we er weer. Wij hebben nogal een drukke tijd gehad met intensieve therapie een paar keer in de week naar de kliniek. Ook zijn we nog een week op vakantie geweest in Ommen. Jij bent inmiddels mooi opgeschoten zien we . We gaan je deze week in ieder geval weer proberen te volgen. Wij wensen jou veel plezier bij alles wat je meemaakt en succes en mooi weer en zegen bij alle tochten die nog volgen tot jouw bestemming En dat lukt zeker als we lezen over de kersen. Prachtig toch, zulke dingen onderweg. Hartelijke groet ,Jopie en Wim.

  • 19 Juni 2016 - 20:44

    Geert:

    Joop, zo te lezen een verrassingsvolle dag. Paden die meevielen, een droge dag en zomaar kersen voor de lunch. Je komt toch steeds weer aardige mensen tegen.
    Overigens Joop, hoe ver schat je, ben je nog van de spaanse grens vandaan? Een dag of wat geleden had je het al over het zien van een palmboom. Dat riekt naar zuidelijke streken.
    Hopelijk is er voor vanavond weer heerlijk voor jullie gekookt. Ennuh ... nog een gesprek aangeknoopt met de fransman?
    Sukses verder!
    fr.G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 106779

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: