Woensdag 1 juni 2016 - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 1 juni 2016 - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 juni 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

01 Juni 2016 | Frankrijk, Le Châtelet

Vanmorgen een rijkelijk ontbijt genoten van Madame Monique Rostaing. Zoals op de foto is te zien, had ze 8 potten, zelfgemaakte, conviture voor me klaar gezet. En ze had bruinbrood, ook buitengewoon in France, dus een heerlijk ontbijt gehad. Ook had ze twee eieren voor me gekookt en ik kreeg brood mee voor onderweg, wat ook niet gebruikelijk is. Ik vond dat wel fijn, anders had ik onderweg nog inkopen moeten doen, want na Châteaumeillant was er onderweg niets meer te koop. Ik liep door heel dunbevolkt gebied.
Het einddoel voor vandaag was La Châtre. Dit is wel een grotere plaats, waar alles te koop is.
De hele nacht had het geregend. Ook vanmorgen was er lichte regen.
Het was niet zo slecht als gisteren, maar wel in de poncho vertrokken.
Het was een tocht van ca. 28 km. Om 13.30 uur was ik in La Châtre.
Het laatste uur was het zo goed als droog. Vandaag wel de historische Jacobsroute gelopen. Ongeveer 3 kilometer over grindpaden gelopen, dus dat viel relatief mee.
Vannacht slapen in een refuge van Presbytère, dit is een soort Kerkelijk bureau. Pater Gilbert heeft mij ingeschreven en mijn pelgrimspas voorzien een stempel met bijschrift: God bless you. Vond ik wel heel mooi. Ook vandaag zou Hildegard, Dick en Iris er weer zijn.
Samen inkopen gedaan voor het avondeten en voor ontbijt morgenochtend. Heel gezellig om dit samen te doen. Ook heerlijk gegeten, overigens. Morgenochtend ga ik naar de Boulanger voor stokbrood.

Juist die langzame gang
weekt de geest los van
jachtige beslommeringen
en opent de blik voor
wat blijvend van waarde is.

Vrij naar Jeroen Gooskens

  • 01 Juni 2016 - 22:14

    Philip :

    Ook vandaag weer een mooi verhaal over je ervaringen. Dank je wel.
    Succes met het verdere verloop van je tocht. Vaya con Dios.

  • 02 Juni 2016 - 16:06

    Joop :

    Dank je wel, Philip.

  • 02 Juni 2016 - 16:29

    Geert:

    Jeroen G. heb je eerder geciteerd. Zijn woorden nu doen me denken aan de dag van gisteren. Veel regen en langzaam lopend over het asfalt, denkend, mediterend, je pad overziend. En dan tot de conclusie komend, dat het góed gaat.
    Met mogelijk nog vallen en opstaan; uiteindelijk blijf je mens!
    Geniet van de momenten met de andere pelgrims. Dat zijn momenten, die je niet meer afgenomen kunnen worden.
    Zij zijn er voor jou, wees jij er voor hen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 106811

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: