Vrijdag, 13 mei 2016 - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Vrijdag, 13 mei 2016 - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 13 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

13 Mei 2016 | Frankrijk, Savières

Vanmorgen vroeg vertrokken, om 8.00 uur, uitgebreid uitgezwaaid door André en Agnes.
Het is droog, broeierig, heiig, het is 15 graden. De eerste 3,5 km over asfalt. Daarna kom ik bij een kanaal, Haute Seine, dat ik zal volgen tot Saviéres, waar mijn slaapadres is bij Madame Lucette Noble.
Het boekje stuurt me over het jaagpad, door het natte gras, en zo volgzaam als ik ben, doe ik dat dan ook. Na een poosje zie ik dat aan de andere kant van het kanaal een keurig, geasfalteerd, fietspad ligt.
Ik denk als ik een brug tegen kom dan steek ik over, en ga op het fietspad lopen, wat het boekje ook zegt.
Ik wil mijn schoenen, na een aantal dagen, wel weer eens droog hebben. Na vijf kilometer is er een brug. Nu loop ik ook in de zon, die is inmiddels tevoorschijn gekomen
Verder heerlijk gelopen, in de zon, op asfalt, naast water.......wat is er mooier!!!!! Ook weer geluncht in de zon, heerlijk!!!
Hiervoor heb ik echt de tijd genomen. Genoten.
Ik had de tijd, het was een korte etappe, 21 km.
Om 13.30 uur op mijn slaapadres. Mooi op tijd, 's middags hadden ze regen voorspeld.
Op de laatste foto, vanuit mijn kamer genomen, omstreeks 15.00 uur, kun je zien dat ik niet teveel heb gezegd
Even later regent het en onweert het. Er komen nog 3 pelgrims, die benijd ik niet, die zijn nog onderweg.
Ik ben benieuwd of het de Belgische pelgrims zijn, waarmee ik eergisteren ook samen ben geweest.
In ieder geval moet ik vannacht mijn kamer delen met één van de drie.
Dat is gebruikelijk, als er meer pelgrims zijn dan kamers.
Nu is dat niet altijd zo, soms proberen ze het ook om er twee op één kamer te leggen.
Een mevrouw probeerde het ook te doen met Janny en mij.
Janny kreeg het in de gaten, zij had een voorgevoel dat ze simuleerde dat ze vol zat. Ook kon ik toen aantonen, met mijn mail, dat ik gereserveerd had. Later kregen we elk een kamer. Het zat ook niet vol.
Ik zie het wel, wie me gezelschap gaat houden, vannacht.
Volgens de gastvrouw zijn het Nederlanders. Ik zal het zien.
Je leest het morgen.

Lieve Twan en Kristel, dank je wel voor je lieve berichtjes.
Heb je de juf ook verteld dat ik onderweg ben naar Santiago de Compostela? Dikke kus en knuffel, en natuurlijk ook voor, Elisha, Ymke, Evy, Erik en Emma. Opa mist jullie wel hoor......

Een echte Pelgrimstocht houdt in
dat je alles achter laat.
Dat betekent alles
dat jouw leven steeds vorm geeft.

Maar het betekent ook de idee achterlaten
- en dat is misschien wel het moeilijkst -
dat je van jezelf en van anderen hebt.

We moeten alles achterlaten
waar we onze kracht aan ontlenen,
alles waar we ons zelfbeeld aan ontlenen,
alles wat ons op ons gemak stelt.

Jean Lescuyer

  • 13 Mei 2016 - 21:54

    Win Vdk:

    Leuk Joop. Misschien slaapt er wel een heel mooie vrouw naast je vannacht.. wie weet... De wens is de vader van de gedachte. Succes morgen.

  • 14 Mei 2016 - 01:46

    Hein:

    Joop, volhouden hoor. Respect!!!

  • 14 Mei 2016 - 07:42

    Joop:

    Nee, Wim, de pelgrims die verwacht werden zijn niet gekomen. Misschien door het slechte weer. Wel zijn die drie Belgische pelgrims nog gekomen, die ik ook al eerder heb ontmoet, een paar dagen geleden, op mijn slaapadres. Ook zij hebben veel last gehad van de muggen.
    Hein en Gé, nogmaals een heel fijne vakantie gewenst, in het zonnige Griekenland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 106768

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: