Dinsdag 26 april 2016 - Reisverslag uit Éghezée, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 april 2016 - Reisverslag uit Éghezée, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

26 April 2016 | België, Éghezée

Vanmorgen ben ik vroeg vertrokken uit Piétrain, om 7.45 uur. Dit heb ik gedaan omdat ze slecht weer voorspelt hadden. Om 10.00 uur de Poncho aan gedaan. Het lukte mij wonderwel, want het wil niet alleen, je krijgt hem bijna niet alleen over je rugzak. Maar het lukte.
Ik heb niet voor niets de poncho aangedaan, want het leek wel winter.
Regen, sneeuw en hagel en ook nog onweer. En een straffe wind. Het was afzien. Als ik wil eten of water drinken, dan moet ik alles weer af doen. Ik zag een machineberging, waar ik onder, droog kon eten.
Maar toen ik weer op pad wilde, kon ik niet die poncho over de rugzak krijgen. Ik heb gekeken of er mensen waren die me konden helpen, maar het leek wel uitgestorven. Wel een kwartier gemarteld, en eindelijk lukte het. Het was geen goede oefening voor mijn rug! Die voel ik nu wel weer.
Om 14.00 uur was ik op bestemming, in Éghezée.
Daar heb ik in een Brasserie een slaapplaats gevonden.
Ik overnacht vandaag bij Chambres d'Hôtes La Fontaine-Dieu.
De gastvrouw, Sonja haalde mij op in zo'n kleine Smart.
Sonja maakt het me zo aangenaam mogelijk, heeft voor me de houtkachel aangemaakt, ik was steenkoud. Een lekkere kop thee, daarna een warme douche. Nu zit ik rozig bij de houtkachel met een glas rode wijn. Sonja kookt voor haar en haar man, en vanavond ook voor mij. Ik kom nu wat bij. Het was een heftige dag.

  • 26 April 2016 - 18:18

    Hein:

    Hé Joop. Het gaat goed man. Volhouden hoor!!!

  • 26 April 2016 - 18:27

    Joop:

    Dat doe ik, Hein!!!

  • 26 April 2016 - 18:42

    Arlette:

    Ja Joop af en toe is het flink afzien, maar ik vind je een topper, respect!
    De weg van een pelgrim gaat niet (altijd ) over rozen..........

  • 26 April 2016 - 18:44

    Bas:

    Ja, nu moet je even bikkelen! Zal wel een kwestie van dagen zijn en dan weer mooier moet je maar denken. En hoe gaat het met je Frans? Of kan je je nog redden in het Nederlands?

  • 26 April 2016 - 18:49

    Henrike:

    Heb d'r helemaal een plaatje bij; jij bij de houtkachel met een heerlijk verwarmend glas rode wijn. Veel slechter qua weer kan t bijna niet moet je maar denken. Goed gedaan weer! Slaap lekker! Dikste kus

  • 26 April 2016 - 19:18

    Wilma Corporaal. :

    Wat kan een mens dan martelen om zo,n ding aan te krijgen. Zie het zo voor me.maar gelukkig zit je nu lekker warm. Straks lekker slapen en dan morgen hopelijk zonder regen. Groetjes wilma.

  • 26 April 2016 - 20:10

    Joop:

    Herken je dit van je eigen Camino, Arlette?

    Frans dat spreek ik niet, Bas. Ik heb gemerkt dat je met Engels, ook in België ver kan komen. De eigenaren van dit gastenverblijf spreken een beetje Nederlands.

    Ook voor de rest van de week is er niet veel beter weer te verwachten, Henrike.
    Vandaag had ik vijf lagen aan, en met de poncho aan was het qua temperatuur te doen.

    Ik ben inmiddels bijgekomen van de kou, Wilma. Ik heb heerlijk gegeten, dus ik ben er weer.


  • 26 April 2016 - 20:15

    Karel Benaets:

    Hey dag Joop,

    Dat het een zware dag zou worden, hadden we ongewild van de weerman vanmorgen gehoord.
    We hebben dikwijls aan jou gedacht en zijn blij dat je een warme ""thuis "" hebt gevonden. verlies je goed humeur niet, veel grilliger kan het niet worden.
    We wensen je nog vele mensen zoals Sonja op je pad.
    Groetjes Karel en Vicky

  • 26 April 2016 - 20:58

    Paul Ruiter:

    Hallo Joop,
    Veel sterkte en warmte gewenst deze dagen.
    We hopen dat de temperatuur iets aangenamer wordt.
    'k heb van de weervrouw thuis begrepen dat het met de kerst van vorig jaar warmer was dan nu.
    Aan dit bericht heb je niet veel maar geeft misschien weer stof tot nadenken waardoor je weer calorieën verbrandt en wellicht de temperatuur in je lichaam doet stijgen.

    Groeten uit Steenwijk
    Paul

  • 26 April 2016 - 21:15

    Ina H:

    Hey Joop. Niet leuk zo'n dag. Is hier niet beter. Je moet zo maar denken: we gaan de zomer tegemoet. We hopen dat het weer opknapt en dat je niet weer hoeft te martelen met die poncho. We beginnen 's morgens voor je te bidden en eindigen op de dag met het lezen van je blog. Doet ons goed en gaan in gedachten met je mee. Top hoor?! Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 106791

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: