Dinsdag 19 april 2016 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 april 2016 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

19 April 2016 | Nederland, Vessem

Vanmorgen vroeg vertrokken, 7.30 uur, voor een korte etappe naar Pelgrimshoeve Kafarnaum in Vessem. Het was ca. 8 km.
Vanuit Middelbeers ging het door een natuurgebied, De landschotse Heide, en daarna over zandpaden, tot vlakbij Vessem, het laatste gedeelte asfalt. Om 9.30 uur was ik in Vessem.
Ik werd hartelijk ontvangen door vrijwilligers van de Pelgrimshoeve.
Er was eerst verwarring, want ze dachten dat ik een deelnemer was van een groep, die vandaag een bijeenkomst hadden, als voorbereiding van hun tocht naar Santiago, en anderen naar Rome.
Maar ze vonden het wel vreemd dat ik zo'n rugzak bij me had.
Ik zei dat ik onderweg ben naar Santiago, en dat ik hier blijf slapen vannacht.
Vanmorgen een afspraak bij de pedicure in Vessem. Ze heeft het laatste stukje van de likdoorn verwijderd. En ze heeft me hulpmiddelen gegeven om drukpunten te voorkomen rond de likdoorn en voor mijn pijnlijke teen van de linkervoet.
Joke en Adri, vrijwilligers van Kafarnaüm, hebben vanavond de maaltijd verzorgd en ons voorzien van een heerlijk glas wijn.
Ook is vanmiddag nog een pelgrim aangekomen, Menno, die naar Rome gaat.
Morgenochtend worden wij door broeder Fons uitgezonden met de pelgrims zegen. Dit ritueel zal om 7.30 uur plaats vinden.
Daarover morgen meer.
Morgen gaat mijn tocht naar Postel, vwaar ik zal overnachten in de Norbertijnen Abdij.
Samen met Menno, ga ik morgen op pad, tot waar onze wegen scheiden.

  • 19 April 2016 - 21:14

    Arlette:

    Ik had al wat geschreven over vandaag maar bij je stukje van gisteren..........
    Ben benieuwd naar je ervaring morgen met broeder Fons, vast bijzonder.
    Je energiesteen heb je al ontvangen!
    Goede nacht en fijne wandeling morgen, het is ideaal wandelweer!

  • 19 April 2016 - 21:42

    Ton En Gemma:

    Wat fijn voor je dat de voeten lekker verzorgd zijn.Wij zijn reuze benieuwd hoe je het morgen wer allemaal gaat. Heel spannend.Wat wordt er toch veel aan jou gedacht.Een hele goede nacht ,rust goed uit en een hele fijn wandeling morgen. lieve groetjes ton en gemma

  • 19 April 2016 - 23:49

    John En Leonie:

    Vriend.
    het is alweer een paar dagen geleden, dat we elkaar gezien hebben. Morgen ga je het belgische land binnen wandelen. Het eerste land van doorkomst ligt dan achter je. Nog 3 te gaan. Een uitdaging, maar dat gaat jou lukken. Op weg over gods wegen naar komende donderdag, wanneer je 63 jaar jong gaat worden.
    Wij gaan het glas op je heffen en wensen je, zeker die dag, veel wandelplezier met vele mooie nieuwe ontmoetingen.
    Groetjes van Leonie en John

  • 20 April 2016 - 09:36

    Geert:

    De woorden van John en Leo ie wil ik graag onderstrepen: ook ik zál donderdag 'vanuit de verte' het glas op je heffen!
    Goede vaart verder.
    De zegen zul je inmiddels hebben ontvangen (dat is het spirituele) en de goed verzorgde voeten (het aardse) mogen je verder brengen door de mooie natuur van OLH.
    Moedig voorwaarts!
    Vanuit Mokum een hart.gr. Geert

  • 20 April 2016 - 10:17

    Geert:

    ...... en ... heb een goede tijd bij de Norbertijnen!
    geert

  • 20 April 2016 - 13:12

    Bas:

    Goed op je voetjes passen, pa! Daar moet je het van hebben deze komende maanden :-)

    Ik dacht al dat het zo zou zijn, maar ik begrijp uit de andere reacties dat je morgen België in gaat. Toch weer een mijlpaal en ook wel spannend! Veel succes en vooral veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 106796

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: