Vrijdag 15 april 2016 - Reisverslag uit Grave, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 april 2016 - Reisverslag uit Grave, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

15 April 2016 | Nederland, Grave

Gisteravond was het heel gezellig bij Ton en Gemma.
Ze hebben mij van alle kanten verwend.
Vanochtend vroeg opgestaan, om de file te ontlopen, naar Nijmegen.
Dat is gelukt, om 8.00 uur was ik aan het lopen.
Het was regenachtig, dus lopen in de poncho. Buiten Nijmegen weer een prachtig gebied, om in te lopen. Wat mij elke keer een heel fijn gevoel geeft is het lopen over die lange bruggen over de IJssel, de Waal en de Maas. Je loopt heel hoog boven de omgeving. Ik vind het elke keer weer indrukwekkend.
Vanmiddag weer over zo'n grote stalen brug, over de Maas, naar Grave. Onderweg werd ik een kilometer of 5, voor Grave, werd ik aangesproken door een vrouwelijke postbode. Zij was benieuwd naar mijn beweegredenen om te lopen. Ook vertelde ze mij van alles over de omgeving, waar we liepen, ze vergat zelfs de post in de bus te doen. Ze moest later weer terug om dit alsnog te doen.
Ze wees mij ook op een klein kapelletje, langs de weg, dat ik zou tegen komen. Hier heb ik 3 kwartier binnen gezeten, en een kaarsje aangestoken. Dit kaarsje brand 3 dagen.
In Grave overnacht ik bij Wim en Jopie. Dit adres heb ik gekregen via via. 's Avonds, bij Henk en Jacomien in Warnsveld, hadden ze Kring gesprek van de kerk. Er waren zo'n 7 á 8 mensen. Ik heb toen mijn verhaal verteld van mijn Camino. Adriaan, die daar ook was, hoorde dat ik in Grave nog geen slaapplaats had. Adriaan is bij de politie in deze regio en hij had wel collega's in Grave, die zou hij vragen. Nu was daar een zekere Wim, die wilde wel vragen bij bekenden. Nu had Wim die avond koorrepetitie van de Cantorij. Daar heeft hij gevraagd of er iemand was die een pelgrim onderdak wilde verlenen. En daar was een andere Wim, en die zei, dat het bij hem wel kon.
Dus overnacht ik vannacht bij Wim en Jopie, in Grave.
Bijzonder hé,, hoe het kan lopen?

  • 15 April 2016 - 17:16

    Marleen Heetebrij:

    Wat een mooie belevenissen heb je Joop! Leuk om het allemaal te lezen. Succes met de rest van de reis en geniet van de natuur en de mensen die je mag tegen komen. Groetjes Marleen

  • 15 April 2016 - 17:56

    Jan En Tinie:

    Joop zo zie je maar weer, een lopende hond (in dit geval mens) vindt altijd wat.
    Geweldig toch!
    Geniet er maar van natuur en mensen. Lieve groet, Jan&Tinie

  • 15 April 2016 - 18:22

    Wim&Jannie:

    Hoi Joop je hebt nu een week gewandeld dus wel tijd om een reactie te laten horen.
    Wat mooi Joop elke dag is anders ,de natuur en de mensen die je ontmoet prachtig.
    Geniet er nog van, we blijven je volgen . Groetjes Wim en Jannie.

  • 15 April 2016 - 18:37

    Ton En Gemma:

    Hallo Joop .Wat heb je vandaag weer heel wat meegemaakt?Leuk en heel fijn voor je zulke mensen te ontmoeten.Heb je nog veel regen gehad? we hebben nog flinke onweersbuien gehad. Hopen dat jij er gespaarde was. Wat zag ik onder jouw kussen vanmorgen liggen? Jouw mooie zakdoek. Ik zal hem heel goed bewaren met die mooie tekeningetjes van jouw kleinkinderen erop. We hebben echt van ons samenzijn erg genoten. Geniet volop van de mensen en de natuur om je heen. Heeel veeel lieve groetjes van Ton En Gemma.

  • 15 April 2016 - 18:52

    Henrike Van Der Kamp:

    Fantastisch pap! Leuk om te lezen en prachtig dat je op deze manier aan je logeeradressen komt. Succes! Dikke kus

  • 15 April 2016 - 18:53

    Wim Van Henrike..niet Van Jopie:

    Leuk Joop. Mooi om te lezen..goed gaan.
    We hebben het veel over je hier thuis.het ga je goed.

  • 15 April 2016 - 19:06

    Henk En Jacomien:

    Wat mooi en bijzonder dat je zo via onze kringavond een logeeradres hebt gekregen.
    We zijn iedere avond weer benieuwd naar hoe het je vergaat.
    Prachtig om te lezen. We wensen je nog heel veel wandelplezier.
    groetjes.

  • 15 April 2016 - 20:45

    Bouwien En Adriaan Roskam:

    Mooi Joop.
    Ik zie voor me dat je zo 3 kwartier in zo'n prachtige kapel in stilte zit.
    Fijne ontmoeting afgelopen week en een goed verblijf in Grave.

  • 15 April 2016 - 21:01

    Jochem:

    Wat geweldig mooi! Leuk je iedere dag wel contacten krijgt met 'vreemden'.

  • 16 April 2016 - 07:59

    Han En Kitty Van Der Eerde:

    Lieve Joop, zo bijzonder te lezen wat je in een week nu al hebt meegemaakt. Niet alleen die toevallige ontmoetingen met mens en natuur , vooral de warme gastvrijheid van bekenden en zelfs onbekenden.
    Wat is er toch gelukkig nog veel moois in de wereld, geniet ervan en wij met (dankzij) jou !
    Goede reis en eerdaags veel plezier in Den Bosch.
    lieve groeten Han en Kitty

  • 16 April 2016 - 08:45

    Toos En Ben:

    Dag lieve broer, verwondering, verbazing over jouw verhaal. Overal gaan deuren voor je open,
    Geweldig !!! Blijf volhouden, blijf genieten van al het mooie dat je tijdens je reis zult zien.
    Nog steeds vol bewondering voor je prestatie !!!!
    Lieve groet van Toos en Ben

  • 16 April 2016 - 11:51

    Geert:

    Wat kan een dag veel moois opleveren. En wat kan een kringgebed en een politieman al niet voor je betekenen. Het zijn waardevolle dingen, die je mag ontmoeten en waarvan je mag genieten.
    De eerste (?) regen heb je inmiddels gehad. Een tijdje van gewenning, maar tot nu toe was het prachtig weer voor je. Ja, dat lopen over zo'n lange en hoge brug, dat gevoel ken ik. Ik heb het één keer gehad (in Portugal), dat ik niet durfde. Maar ja, niet durven?! Uiteindelijk tóch gedaan en genóten.
    Vandaag ben je een week op pad en heb je al veel moois mogen zien en goeds mogen ontvangen.
    En weet je Joop, er kómen nog zoveel dagen, waarvan je nú nog niets weet, gelukkig, maar waarvan we tzt hopen te horen.
    Goede 'vaart' met een mokumse groet / Geert

  • 16 April 2016 - 21:20

    Hella:

    Lieve Joop, wat heb je al prachtige ervaringen gehad, en wat allemaal super lieve mensen die je een fijn, en zorgzame plek bieden voor de nacht, moet je nagaan; ben je nog alleen maar in Nederland! He lieverd ik blijf je volgen hoor, en nogmaals zo geweldig dapper, en super moedig dat je dit doet, deze levensweg echt daadwerkelijk te bewandelen! Geen woorden dus maar DADEN! Chapeau!Van mij een dikke knuffel, liefs Hella

  • 17 April 2016 - 15:02

    Jopie En Wim:

    He he Joop, eindelijk jouw blog gevonden. Toch via google. Zeker foutje gemaakt met het adres, maar nu is het goed. Wij vonden het heel gezellig dat je bij ons was. En leuk om je nu te volgen op die lange reis. Wij wensen je toe dat je blijft genieten van al het moois wat je tegen komt in de natuur en met mooie mensen die je tegen komt. Veel succes en mooi weer gewenst. Hartelijke groet, Jopie en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 106780

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: