Zondag 10 april 2016 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 10 april 2016 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 10 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

11 April 2016 | Nederland, Zwolle

Om 8.30 uur vertrokken vanuit Zwolle -Berkum. Het miezerde, en het leek erger te worden, dus de poncho maar vast aangedaan. De navigatie van de Jacobspaden leidde mij helemaal door het centraal van Zwolle, zeker niet de kortste route. Maar omstreeks 11.00 uur was ik in Zwolle-Zuid. Daar heb ik bij Detty koffie gedronken. Als cadeautje kreeg ik een klein bescherm boeddhaatje. Die hangt nu aan mijn tasje wat ik om de nek graag. Daarna weer op weg naar Wijhe -Olst. Het pad voerde over de dijk. Weer een prachtig uitzicht steeds. Nu zonder poncho. Achteraf had ik hem niet aan hoeven doen, want het hield al snel op met miezeren.
Ik slaap vannacht in Luttenberg, bij mijn vrienden, Herman en Ineke. Ineke heeft mij opgehaald van de route, met haar cabrio. Heerlijk!
Vanavond zie ik ook mijn andere vrienden uit Luttenberg, altijd gezellig. Jenneke, één van mijn vriendinnen van de groep had een cadeautje voor mij, een hanger aan een ketting. Heel mooi. De hanger beeldt uit: Geloof, hoop en Liefde. Jenneke was zichtbaar ontroerd toen ze mij dat gaf. Jenneke had deze hanger van haar moeder gekregen, toen ze achttien jaar oud was, en belijdenis deed van haar geloof. Jenneke's moeder is bijna 2 jaar geleden overleden.
Jenneke heeft de hanger aan mij doorgegeven aan mij, zodat als het ware, haar moeder, "moeder Nel" mij begeleid op mijn pelgrimsreis, mij bemoedigd als ik het moeilijk heb en kracht geeft als ik het nodig heb. Ook ik was geroerd door dit lieve gebaar van Jenneke. Ik draag de hanger met liefde ter nagedachtenis van moeder Nel.

  • 11 April 2016 - 16:03

    Paul Ruiter:

    Dag Joop,
    Wat een goed en mooi begin van je reis.
    En echte vrienden zijn een onbetaalbaar geluk.
    Succes gewenst.


  • 11 April 2016 - 16:07

    Saskia:

    Voor Jenneke, als je dit leest: Ik ben de jongste dochter van Joop, en ik vind het zo lief dat je dat aan mijn vader hebt gegeven. Echt, dat is zo'n bijzonder gebaar. Ik zie mijn vader naast jou op de foto en hij straalt van geluk, geweldig! Dankjewel dat je zo iets liefs voor hem hebt gedaan, je moeder gaat mee naar Santiago!

    Pap, wat een geweldige dag! En dat op dag 2 al zoveel moois!!!! Geweldig! Ook het boedhatje aan je tas is zo'n lief gebaar! Wat heb je fijne mensen om je heen, en wat gun ik je dat toch!

    Dikke kus lieverd, Sas!

  • 11 April 2016 - 17:20

    Jochem:

    Ontzettend mooi Pa; wat een inspirerend begin van de tocht!


  • 11 April 2016 - 17:33

    Bas:

    Idd een heel mooi begin van je tocht. Met zoveel steun gaat dit natuurlijk lukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 106926

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: