Dinsdag 28-06-2016 - 2 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Dinsdag 28-06-2016 - 2 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28-06-2016 - 2

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

29 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Palais

Van Saint-Palais naar St.Jean Pied de Port, 33,5 km.
Ook vandaag vroeg weg, om 6.00 uur, want de voorspellingen zijn warm. Om 15.00 uur was ik in St.Jean Pied de Port.
Ik was uitgeteld!!! Het is verstandig om een rustdag te houden om te herstellen, alvorens de Pyreneeën over te steken. Ook vandaag samen gelopen met Jan en Wilfried. Wilfried komt uit de buurt van Antwerpen, een buitengewoon humoristische man. Het kind in hem is er nog steeds. Ik heb vaak dubbel gelegen van het lachen.
Vandaag een prachtige tocht over de voorlopers van de Pyreneeën.
Het was warm en zwaar, maar ook mooi.
Op het middaguur was ik kapot, alles deed zeer. Toen zagen wij bij een boer een soort onderkomen, waar hij voor pelgrims eten en drinken had. Zelfgemaakte yoghurt, kaas, koek en koffie e.d.
Na 3 kwartier was ik goed hersteld en kon ik door naar St.Jean Pied de Port. Het was een prachtig uitzicht onderweg, zie de foto's.
Vanavond logeren we in Auberge Beilari, dat is de Baskische naam voor pelgrim. Dit is de Auberge waar Arna en Huberta de scepter zwaaiden, die nu in Le Chemin zitten, waar ik ook Els heb ontmoet.
Beilari is een prachtige Auberge, waar ik dus 2 nachten slaap. Jan neemt ook een rustdag. Vanochtend DCgenomen van Cor, hij gaat terug naar Nederland en van Wilfried, hij gaat vandaag de Pyreneeën over.

Ik ben maar even hier,
een passant die geen sporen nalaat.
Dit is één van mijn meest indringende ervaringen
van de levensweg.

Herman Andriessen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 106764

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: