Zondag 24 april 2016 - Reisverslag uit Ransberg, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 24 april 2016 - Reisverslag uit Ransberg, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 24 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

24 April 2016 | België, Ransberg

Vanmorgen ben ik door Jean weer naar Scherpenheuvel gebracht.
Onderweg een forse winterse bui, met sneeuw.
Op dat moment was dat nog niet zo erg, want ik zou toch eerst de mis bijwonen in de schitterende Basiliek in Scherpenheuvel.
Om 9.15 uur op weg gegaan, het was weer droog. Ook vandaag weer over zand- en grindpaden. De omgeving wordt nu toch al meer glooiend, heuvels zijn het nog niet. De tocht ging langs weilanden, bossen en veel boomgaarden. Boomgaarden van fruitbomen, volop in bloesem staand. Een prachtig mooi gezicht.
Vandaag enkele buien gehad, soms kon ik schuilen, één keer was er geen plaats om te schuilen, dus hen ik de poncho aangedaan, met de rugzak voor me. Zo heb ik een tijdje gezeten, en ik kom meteen eten en werd niet nat.
Vandaag kon ik een zandpad niet vinden, je moet erg opletten, want je mist zo de schelp of de rood-wit tekens van de GR-route.
Ik was al diverse keren heen en weer gelopen maar kon het pad niet vinden. Toen stopte een automobiliste, en die heeft mij geholpen, ook zij wist het pad niet, maar zij wist wel het punt waar ik terecht moest komen, maar dan over de rijweg. Maar dit was wel met een grote omweg, zeker 3 km. Nu loop ik zo'n eind, maar als je om moet lopen of je loopt verkeerd, dan is dat toch niet leuk.
Om 15.00 uur heb ik Karel en Vicky gebeld of ze me op wilden halen uit Ransberg. Terwijl ik stond te wachten bij de plaatselijke kerk, begon het weer te regenen. Toen kwam er een jonge vrouw langs en die zei, kom maar met mij mee, dan krijg je drinken, en hoef je niet in de regen te wachten. Ze was geïnteresseerd in mijn verhaal.
Vannacht overnacht ik dus bij Karel en Vicky.
Vicky is de zus van Leonie, uit Oudewater. Gisteren bij haar broer overnacht, vandaag bij haar zus. Bijzonder hé?
Leonie komt van oorsprong uit België, net iets over de grens, dus haar familie woont ook voor een deel daar.
Ook morgen kan ik hier nog slapen.

  • 24 April 2016 - 22:29

    Jan En Tinie:

    Hoi Joop, dus net zulk slecht weer als bij ons. Ik hoop voor je dat het deze week mee valt, maar ze voorspellen niet veel goeds. Ik hoor je niet meer over je rug en hoop dan maar dat het goed gaat. Het was erg leuk je op te zoeken vrijdag, maar je gaat steeds verder, dus zal dat voorlopig niet meer voorkomen. Wij gaan een weekje varen met de Henri Dunant, ik zal je verhalen missen. Maar zaterdag heb ik dan natuurlijk prachtige verhalen om te lezen, het erg leuk om je zo te volgen. Joop veel succes en fijne wandelingen in een prachtige natuur. Lieve groet Jan en Tinie

  • 25 April 2016 - 06:33

    Joop Heetebrij:

    Bas, je vroeg of ik al snel in Wallonië ben. Volgens mij ben ik over een dag of twee in het Franstalige België.
    Tinie, je vroeg over mijn rug. Inderdaad is het een stuk beter. Gisteren heb ik er geen last van gehad.
    Ik smeer elke nog dag wel met Voltaren. Maar aan de andere kant, ik wil er ook niet steeds de aandacht op vestigen. Tinie en Jan, ik wens jullie ook een heel fijne tijd op de Henri Dinant. Het is prachtig om dat werk te doen. 'Buen Camino'.

  • 25 April 2016 - 11:47

    Geesje:

    Hoi Joop. Zo te zien krijg je iedere morgen een goed ontbijt. Dan kun je er weer tegen.
    Het weer in België is hetzelfde als in Nederland. Koud en regenachtig. Maar er komen
    zeker betere dagen.
    Wat mooi dat jouw familie je in België kwam bezoeken; een verrassing!
    Je treft het maar met zo'n fijne familie. Ook wij hebben dat ervaren met de verjaardagen
    op de Halleweg. Altijd gezellig.
    Wat een prachtige tekst in de Basiliek. Goed om over na te denken.
    Joop wij wensen je nog mooie wandelingen en wij zien uit naar de mooie verhalen en reizen
    zo een beetje met je mee. Hopelijk heb je niet veel last meer van je rug en voeten.
    Lieve groetjes Hein en Gé

  • 25 April 2016 - 16:08

    Henrike Van Der Kamp:

    Je hebt het goed voor elkaar Pelgrim!! Jammer van het weer maar zo te lezen kan het je nog niet veel deren. Zet 'm op pap. Dikste kus

  • 25 April 2016 - 18:35

    Wim:

    Gaat lekker zo Joop. Trots op je.
    Fijn om te lezen dat de mensen zo behulpzaam zijn.
    Leuk om te lezen zo.
    Hier gaat alles ook goed..we gaan rustig aan de winter weer tegemoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 106771

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: