21, 22 en 23 mei 2016 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu 21, 22 en 23 mei 2016 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

21, 22 en 23 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

23 Mei 2016 | Frankrijk, Nevers

Na drie dagen zonder wifi, nu weer een bericht. Wel kort vandaag want ik heb 7 uur in de regen gelopen, 33 km!
Zaterdag ben ik naar Saint Révérien gelopen, 29 km. Het zou een zonnige dag worden, ik denk dan kan het. Het is 22 graden geworden en heerlijk weer in de zon gegeten.
Ik had gereserveerd bij de gemeente in een refuge. Ik was alleen daar.
De gemeente had overal voor gezorgd, er stond van alles wat je kon gebruiken, tegen betaling uiteraard.
Zondag 22 mei zou een regenachtige dag worden. Dat is het ook geworden, maar niet zo erg als ze voorspeld hadden.
Ik had een korte route gepland daarom, 17 km.
Bij oude mensen geslapen in een Chambre d'Hôtes, in Prèmery.
Ik was daar heel vroeg, rond 12 uur, en ik moest nog wel eten
's avonds. Maar alles was dicht, en het regende nog steeds. De Boulanger zou om 17.00 uur open gaan en een restaurant om 19.00 uur. Ik liep daar echt met de ziel onder de arm. Om nu terug te lopen naar mijn gastgezin, minstens 1,5 km, trok mij ook niet, want daarna moest ik dan weer. Tot ik ergens muziek hoorde, en daar ben ik naar toe gegaan. Het was een dansrestaurant. Ik mocht wel voor zitten maar niet achter het gordijn, daar waren de dansers. Ik hoorde wel de live muziek, dus ik vond het al goed. De eigenaar zou een salade voor me maken. Heerlijk! Ik was nieuwsgierig dus keek ik toch even stiekem door het gordijn. Tot ineens de eigenaresse mij op de schouder tikte, en vroeg of ik erbij wilde zitten. Dat is in ieder geval leuker dan alleen zitten. Ik heb een gezellig uur gehad. De eigenaren verwenden mij van alle kanten. Ik heb ook gezegd, jullie maken mijn dag goed. Lekker eten met live muziek. Het was zo'n jaren 60 disco leek het wel, maar dan met ouderen. Ze speelden ook nog Mexico van de Zangeres Zonder Naam.
Vandaag een lange tocht op het programma, naar Nevers, 33 km.
Het was zolang, want ik kreeg geen overnachting eerder. Maar dat het weer zo slecht zou zijn dat wist ik niet.
Dus over vandaag niets te melden, heb ook niets gezien, alleen regen en de binnenkant van de capuchon van de poncho.
Morgen iets beter, hoop ik.

Als je naar het einde van de wereld gaat
kun je het spoor van God ontdekken.
Als je naar je diepste innerlijk gaat
kun je God zelf vinden.

Madeleine Delbrel


Loslaten betekent
tijdelijk het houvast verliezen.
Niet loslaten betekent
voor altijd het houvast verliezen.

Sören Kierkegaard.

  • 23 Mei 2016 - 19:47

    Herman Holtmaat:

    Joop,
    het weer wordt beter, zet hem op!!
    Groet, Antje en Herman

  • 23 Mei 2016 - 21:05

    Ina H:

    Hoi Joop.Altijd weer blij jou tegen te komen. Fantastische verhalen. Je wordt nog weleens verwend. Mag ook wel. Ik vind dat je het goed doet. Zet hem op! Je bent al zóóver! Liefs Ina.

  • 23 Mei 2016 - 21:34

    Monique:

    Zie regelmatige prachtige foto's van de overnachtingsplekken langskomen. En wat een mooi verhaal van het dansfeest. Heb je nog wel een dansje mee gedaan? Of mocht dat niet ;-)
    groeten uit Utrecht!

  • 23 Mei 2016 - 22:00

    Geert:

    Wat Madeleine betreft hoef je niet zo ver te gaan. Gewoon dicht bij jezelf blijven.
    Wat Soren betreft betreft, dat is een doordenker. Een goeie!
    Maar Joop, goed weer van je te horen. En los van de 'stromen van boven' was er toch ook nog het frivole op je pad. De disco van de jaren '60. Hardstikke-me-leuk toch?! En dan ook nog verwend worden. Blijkt, dat er, waar dan ook, leuke mensen zijn.


  • 23 Mei 2016 - 22:35

    Mery Falger:

    Steeds hoorde ik van An Heetebrij over je tocht en vandaag las ik bij haar je verhalen van je reis. Ik ben een vriendin van An en ken ook Geert van de verjaardagen en heb in april delen van de Santiago route in Spanje gelopen, 120 km in 7 dagen, tussen elke etappe met de bus en hiermee 'geroken' hoe het voor een pelgrim kan zijn. Wat een doorzettingsvermogen als je letterlijk gezegend van boven toch weer aankomt op je gewenste plek en beloond wordt met muziek en innerlijke versterking.
    Prachtig je teksten te lezen.
    Graag volg ik de tocht mee in gedachte.
    Overigens ga ik 25 juli deel 1 fietsen van de Santiago route van Putten via Haarlem naar Tours.
    Hartelijke groeten van An die zeer met je meeleeft en Geert regelmatig spreekt en van mij,
    Mery Falger

  • 24 Mei 2016 - 08:58

    Wim K:

    Bah bah Joop. 7 uur in de regen lopen.. Ik doe het je niet na eerlijk gezegd. Bewondering.
    Ik zag dat je mij nog gebeld had, erg jammer dat ik dit pas later zag. Ik zat afgelopen weekend in Turkije bij mijn ouders, samen met Rein en Marlies. Was erg gezellig. Als verrassing voor mijn vader die 65 werd. We hebben het daar ook nog vaak over jou gehad..(niets dan lof natuurlijk:))
    Voor wat betreft het weer hoop ik op verbetering Joop. Veel succes vandaag. En bel nog eens weer.. Ben benieuwd...

  • 24 Mei 2016 - 17:29

    Joop:

    Dank allemaal voor jullie complimenten en bemoedigingen.
    Nee, Monique, ik heb niet gedanst. Nu ben ik geen danser, maar probeer het maar eens met grote wandelschoenen.
    Welkom Mery op de blog, dank je wel voor je belangstelling. Je hebt ervaring, en weet wat het is om te pelgrimeren. Je begrijpt het wat ik schrijf. En Buen Camino voor je fietstocht naar Tours.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 106798

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: