Zondag 15 mei 2016 - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 15 mei 2016 - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 15 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

15 Mei 2016 | Frankrijk, Forêt-Chenu

Gisteravond alleen mijn pasta genoten, zo ook vanmorgen mijn ontbijt.
Gistermiddag had ik dat gekocht in de Intermaché.
Ik had dus de tijd aan mezelf, van niemand afhankelijk.
Ik ben 's morgens vroeg wakker, zo rond 6.00 uur, omdat ik behoorlijk vroeg slaap 's avonds.
Vanmorgen dus vroeg op pad, om 7.45 uur.
Het was nog wel fris, maar prachtig mooi zonnig. De foto's in Troyes heb ik vanmorgen gemaakt. Ik heb enorm genoten van de wandeling uit Troyes. Nog heel mooie dingen gezien, gevels, kunst, e.d.
Op een gegeven moment kreeg ik berichtjes binnen. Hoe kon dat nou, ik loop op straat? In eens zag ik dat ik voor de Tapasbar langs liep, waar ik gisteren mijn blog geschreven had, omdat er geen wifi was in het overnachtingsadres.
Daarna, door de buitenwijken van Troyes op een fietspad gelopen, langs het riviertje De Vienne. Het fietspad liep dan links, dan rechts van het riviertje, met prachtige natuur. Ook echt genieten.
Tijdens de rest van de tocht heb ik gelopen door de velden, door de bossen, en door dorpjes. Wel heuvelachtig, maar niet te steil, enkele waren wat steiler. Een goede wandeldag. Om 14.30 uur was ik in Foret-Chenu. Een gehucht. En je ziet echt niemand. Ik kon het adres niet vinden, ook al zijn er maar een paar straten. Het kon ook verder buiten het gehucht zijn. Ik heb bij diverse huizen aan gebeld. Niemand deed open. Toen ben ik maar auto's aan gaan houden, of zij wisten waar Madame Liliane Labasque woonde. De derde automobilist wist het. En.....ze wilde mij er wel even heenbrengen. Geweldig!!!
Het lag dus ook iets buiten Foret-Chenu. Meest liggen de overnachtingsadressen van particulieren op de route. Deze ligt er een dikke halve kilometer vanaf.
Ik, dubbelgevouwen, met rugzak op, voorin de auto. En werd keurig afgezet bij Madame Labasque.
Een heel hartelijke vrouw. Ik krijg een klein huisje voor mezelf. Niet groot, maar keurig netjes.
Eerst koffie, daarna douchen. In het huisje is geen wifi, dus schrijf ik nu de blog in de serre van hun woning.
Vanmiddag hadden ze familie op visite. Geen probleem hoor, dat ik erbij zit. Madame heeft voor mij een overnachting gereserveerd voor morgen. Het is in de kleedkamer van de voetbal. Ik moet me melden bij het gemeentehuis, bij een zekere Jean Paul. We zullen zien.
Ik weet ook niet of daar wifi is, dus ik weet niet of ik gelegenheid heb om mijn blog te schrijven. Het lijkt een redelijk plaatsje, dus misschien is er een café.

De weg,
als men er naar kijkt,
ziet men hem niet.
Als men er naar luistert,
hoort men hem niet.
Maar als men hem gebruikt
is hij onuitputtelijk.

Lao Tse


Reizen is
zijn hart losrukken van het beminde,
fier en onbevreesd,
om het weer te vinden,
schoner nog
dan het ooit voordien
is geweest.

Bertus Aafjes

Ps. De foto's komen morgen!

  • 15 Mei 2016 - 19:17

    Jochem:

    Het lijkt steeds soepeler te lopen. Heb jij dat gevoel ook?
    Laatste paar dagen gemakkelijker een slaapplaats vinden.
    In ieder geval mooi dat het zo gaat.

  • 15 Mei 2016 - 20:06

    Gerda Velderman:

    Hallo Joop

    Van Geert en mij hoor je wel heel weinig, maar we denken geregeld aan je...!!!
    Nog steeds alle bewondering voor je...
    Zelf heb ik gisteren 30 km gelopen...trainen voor de vierdaagse Nijmegen...
    Ik weet hoe ontspannend het kan zijn .......
    en hoop dat je komende nacht goed slaapt ....welterusten!!!!
    Wanneer het zonnetje erbij komt zal het meer genieten zijn (hier is het nl. erg koud)
    dikke kus ...toi toi toi


  • 15 Mei 2016 - 21:33

    Bas:

    Wat mooi dat je het treft met het weer en door zo'n mooi gebied loopt. Super! Je hebt ook een goed systeem voor het boeken van overnachtingen. Super dat de mensen je zo kunnen helpen. GPS nog steeds slecht, trouwens?

  • 16 Mei 2016 - 11:42

    Geert:

    Het is le 2me Pentecote.
    Na een laat ontbijt je verslag gelezen, waarbij ik moet denken aan de woorden van Jochem: het lijkt soepeler te gaan. Da's mooi zo. Aardige en hulpvaardige mensen, die op je pad komen.
    Klimatologisch gezien heb jij het beter dan wij hier. Maar ja, wij hoeven ook geen mijlen af te leggen (los van de trainster voor de 4-daagse), te voet én met bepakking!
    Houd je haaks en blijf werken aan je 'schilderij'!
    Geert

  • 16 Mei 2016 - 13:21

    Toos:

    Hoi Joop, even een reactie van het koude Drenthe. Mooi huisje heb je voor de komende nacht.
    Je hebt het al minder gehad. Prachtige foto s heb je weer gemaakt. Een diepe buiging krijg je voor je doorzettingsvermogen en je optimisme. Niet klein te krijgen he !!!!! Maar nogmaals petje af en vooral doorgaan. Lieve Joop sterkte en een hartelijke groet van Toos [ en ook van Ben ].

  • 16 Mei 2016 - 17:18

    Geert:

    Tóch een leuk onderkomen voor de nacht.
    Je zal zo'n huisje hebben in de JoB.
    Weer hele mooie foto's.
    Geert

  • 16 Mei 2016 - 21:34

    Geert:

    JoB moet zijn KvO!
    (snap niet hoe dit zomaar kan veranderen, terwijl ik het correct intik.
    gh

  • 18 Mei 2016 - 18:12

    Joop:

    Ja, Jochem, het gaat iets makkelijker. De gastgezinnen helpen hier ook bij. Ze willen het voor mij reserveren, dat scheelt.
    Dank je wel, Gerda. Jij ook veel succes met je training, en geniet van de 4-daagse.
    Het gaat niet verkeerd, Bas, ik wordt goed geholpen door de gastgezinnen. Nee, GPS werkt nog steeds niet terwijl ik loop, hij doet het alleen als ik wifi heb, en dat heb ik niet onderweg.
    Dank je wel Toos, voor je lieve woorden. Gaat het met Ben ook steeds beter?
    Ja, dat was geen verkeerd onderkomen, Geert. Computers gaan soms hun eigen gang.

  • 21 Mei 2016 - 09:27

    Joan:

    Dat is wel een idee, hè. Je kunt altijd nog gaan liften. Dat je bij de visite mocht zitten snap ik: je kon ze toch niet verstaan, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 106772

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: