Zondag 24 juli 2016 - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 24 juli 2016 - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 24 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

24 Juli 2016 | Spanje, Barbadelo

Vandaag van Triacastela naar Ferreiros, 38,2 km. (Nog 103,8 km te gaan naar SdC)
Vanmorgen had ik mij verslapen, ik werd om 6.00 uur wakker. Iedereen was al weg, op twee jongens na. Om 7.00 uur op pad gegaan. Het was regelmatig wat klimmen, niet heftig, maar toch, het was iets meer als "vals plat". En ik had extra proviand bij me en extra water, dus dat is zeker een kilo meer. En dat tikt dan extra door. Er was weinig te krijgen onderweg, stond in het boekje, maar dat viel wel mee. Ik had minder mee kunnen nemen.
Ik kom toch in een ander landschap. Het is groener, en ook meer landbouw, veel maïsvelden. Ook lijkt het armoediger, vooral de kleine boerderijtjes. Oude gebouwen, rommelig, niet onderhouden. Alles doet wat armoedig aan. Zeker geen rijk gedeelte. Misschien verandert het nog als ik dichter bij Santiago kom. Ik ben nu in Ferreiros, in een Gemeentelijke Aubergue. Zeer modern, 4 jaar oud. Dit had ik echt nog niet meegemaakt. In Ferreiros wonen 115 inwoners, dan verwacht je dit niet. Maar ik geniet hiervan, ik mag dit wel. Het voelt niet als pelgrimeren, maar het went gauw, moet ik zeggen. Ik heb minder geslapen. Aan de overkant staat de receptie, met bar en "restaurant", waar ik vanavond van een pelgrimsmenu kan genieten.
En.... morgenochtend vanaf 6.00 uur ontbijten. Kijk, dat is het betere werk. Je kan ontbijten, én je kan op tijd vertrekken.
Vaak kan je wel ontbijten, maar pas vanaf 7.00 uur, en dan ben je zo laat weg, dus zorg je zelf voor ontbijt, of na een paar uur lopen neem je ontbijt. Ik probeer toch wel om 6.15 uur te vertrekken, ivm de hoge temperaturen
's middags. Nu ga ik even een uurtje slapen.
Zoals je ziet zit er iets verschil tussen de kilometer stand op de paaltjes, en wat mijn boekje aan geeft.


Hij die niet in wonderen gelooft is geen realist.

David Ben Gurion


Echte wonderen gebeuren in stilte,
ze maken geen geluid.

Auteur onbekend


In het wonder zelf is voldoende helderheid
voor diegenen die erin willen geloven,
en voldoende onbegrijpelijk
voor hen die dat niet willen.

Blaise Pascal

  • 24 Juli 2016 - 18:14

    Han En Kitty Van Der Eerde:

    Lieve Joop, niet te geloven dat je nog slechts 103,8 KM te gaan hebt naar SdC. Volgens de gemiddelde norm van De Vierdaags is dit in 4 dagen te lopen, met jouw gemiddelde misschien wel minder... je af en toe verslapen zag nodig zijn ...doe het kalm aan met de laatste loodjes van Jouw Tour... je verdient een plaats op het podium der allersterksten ! We wensen je een voorspoedige reis naar het o zo mooie reisdoel.
    In m'n hart sta ik je op te wachten !! met Han's hartelijke groeten, kus en embrasse, Kitty

  • 24 Juli 2016 - 18:15

    Geert:

    Ja Joop, dat uurtje had je nodig vanochtend. En wat is dat uurtje op je pelgrimstocht. Volgens mij is dit de eerste dag, dat zo'n afstand hebt gelopen. Maar jij zult het beter weten. Nu wss nog 3 daagjes en SdC kan je verwelkomen. Gelet op de drukte dan, dénk aan je spullen. Vooral je smartphone. Je kunt 'm niét missen.
    Maar wél een leuk vooruitzicht na nu nog even de eenvoud op het boerenland. Straks de grandeur van de grote stad. Geniet nu nog even van de rust. Die je overigens ná SdC wel weer kunt ervaren mocht je tóch naar de kust gaan. Ben benieuwd.
    Tav je slotwoorden ga ik voor BP. Daarin kan ik me vinden.
    Heb een fijne avond in je overnachtingsplrk.
    HggH

  • 24 Juli 2016 - 18:19

    Jochem :

    Wanneer ik mij verdiep is dat meestal niet om 6 uur.

  • 24 Juli 2016 - 18:20

    Jochem :

    Verdiep = verslaap

  • 24 Juli 2016 - 19:17

    Inaheetebrij-westra:

    Ja Joop. Het einde komt in zicht. En het lijkt dat er 1 achter je aan zit. Je begint steeds meer km af te leggen per dag. Dat uurtje van vanmorgen kunnen ze je niet meer afpakken. Zal je zeker goed gedaan hebben. Heerlijk zo'n onderkomen. Goede nachtrust en dan s morgens een lekker ontbijtje. Een goede start van een dag toch. Wat heb je ons doen genieten van die mooie foto's. Prachtig! En dan je verhaal. Mooi geschreven. Ik ga met je verder in gedachten en wens je nog goede km toe.

  • 25 Juli 2016 - 09:18

    Rolande:

    Lieve Joop,
    Het einde is in zicht. Wat een enorme doorzetter ben je! Ik wens je een mooie afronding van deze tocht met deze laatste dagen. Geniet er nog van als het kan ook met rust, ook al kan ik me allerlei gevoelens van spanning, blijdschap en ook onzekerheid voorstellen. Lieve groet voor het 'laatste eindje'!

  • 25 Juli 2016 - 09:36

    Ineke Vannoortwijk-Heetebrij:

    Lieve Joop,

    Het eind van jouw wandeling zit er bijna op.......wat een afzien en wat een prestatie!!!
    En wat gaat er bij de aankomst nog allemaal door je heen.........................
    Mijn ouders in Putten heb ik de laatste reisverslagen gegeven ,de afronding van je wandeling houden ze te goed want ik ga zelf op vakantie.
    In een eerdere reactie heb ik het over ' De Levenstuinen' gehad.
    Hier volgen een paar teksten die je tijdens een (zeer bescheiden wandeling) in de tuinen tegenkomt.

    "Je moet door vele poorten gaan
    om in de binnentuin van je ziel te komen"

    "Laat de schaduwen van Het Leven
    het lover van groei zijn"

    "Je staat op de drempel van de wijsheid
    en legt al je levenslessen achter je neer.
    Je opent een deur en treedt binnen in de hal van bezinning.
    Later kloppen anderen daar aan en komen bij jou in de leer'.

    Wat een grote bewondering hebben wij voor je Joop dat jij deze week de wandeling gaat afronden.
    Geniet ervan ........................
    een meelevende groet Henk en An en dochter Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 106735

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: