Dinsdag 19 juli 2016 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 juli 2016 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

19 Juli 2016 | Spanje, Astorga

Vandaag van Villar de Mazarife naar Astorga, 32 km.
Ook vandaag weer vroeg op pad, om 6.15 uur vertrokken, het nog niet helemaal licht.
En tot mijn verrassing, buiten het dorp, boven de landweg, daar stond hij, in volle glorie, de maan!!! Schitterend! Ik heb hem gefotografeerd, maar het was te donker, en dan werkt mijn camera niet goed. Het spijt me dat ik je geen deelgenoot kan maken van mijn prachtige beeld. Het was volle maan, dat wist ik niet. De vorige dagen heb ik hem ook niet gezien.
Gaandeweg verandert het landschap, het wordt groener.
Op de foto van het stenen wegkruis van Santo Toribio, kun je San Justo de la Vega zien liggen met daarachter Astorga. Astorga is een redelijk grote vestingstad, bijna 12.000 inwoners. Er staat een mooie Kathedraal met daarnaast Palacio de Gaudí. Niet alleen bekend in Barcelona, maar dus ook in Astorga. Ik verblijf vannacht in Aubergue San Javier, in een huis uit de 16e eeuw.
Ik slaap daar met 10 pelgrims op één kamer.
Ook daar wen je aan,, maar ik verlang onderhand ook wel naar mijn eigen bed.
Elke dag een ander bed......
Maar ik mag niet klagen, ik ben een rijk mens, ik zit mijn blog te schrijven met zicht op Palacio de Gaudí. Dat heb ik dan wel weer......
Even reageren op Aleksandra:
What a surprise, your responding to my blog.
I hope you enjoy my blog and that you feel the Camino life again.
Warm regards.


Dit is mijn geheim, het is simpel:
alleen met je hart kun je goed zien.
Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar.

Antoine de Saint-Exupéry


Hoe meer ego we onderweg loslaten,
hoe meer ruimte er ontstaat
voor de schoonheid die we niet zelf maken
maar die we simpelweg aantreffen.
Oog voor de betovering van een wereld vol wonderen,
oor voor het geheim van de stilte.

Jeroen Gooskens


  • 19 Juli 2016 - 18:45

    Jochem:

    Ik kan mij wel voorstellen dat je af en toe naar je eigen bed verlangt. Was het niet voor de privacy dan wel voor je eigen matras.

  • 20 Juli 2016 - 09:26

    Geert:

    Hallo Joop. Nog 'effe' doorbijten en je hebt weer een kamer alleen voor jezelf. Maar ja, wat zul je dan de omgeving weer kunnen missen. Dat slapen, nú, is enkele uren. Het merendeel van de dag ben je buiten en valt er veel te genieten en de thuisblijvers te laten delen in al die schoonheid.
    (Overigens hoe was het bij je oom Pepe?)
    Je slotwoorden van Jeroen Gooskens spreken mij bijzonder aan (AdS-E laat ik maar even rusten). Hij weet het zo mooi te verwoorden. Je hebt JG wel eerder gebruikt.
    Dat je tijdens je Camino, vér van Barcelon, toch nog geconfronteerd wordt met Gaudi. Bijzonder mooi.
    Laten de afstanden dan lang zijn, de wereld is maar klein. En in wezen kleiner geworden door de social media.
    Terwijl jij op weg bent naar de Aubergue San Javier besluit ik met de woorden van Wim de Boer uit zijn (kleine) gedichtenbundel "Sprekende silte" (bij jou wel bekend Joop):

    Bourgondische heuvel

    Opgaan
    als pelgrims
    vol verwachting

    oase van rust
    in wereldwoestenij

    drenkplaats
    voor
    dorstenden
    naar heil

    Tot zover WdB. Heb een goed vervolg en dat het de komende nacht mee zal vallen.
    Bon voyage!
    fr.G.

    PS
    Overigens weer schitterende foto's. Bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 106729

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: