Zaterdag 16 juli 2016 - Reisverslag uit Calzadilla de los Hermanillos, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 juli 2016 - Reisverslag uit Calzadilla de los Hermanillos, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

16 Juli 2016 | Spanje, Calzadilla de los Hermanillos

Vandaag van Terradillos de los Templarios naar Calzadilla de los Hermanillos, 27,3 km.
Ik had gisteren al stokbrood gekocht, omdat er onderweg weinig is te krijgen. Ook kon ik vanmorgen mijn eigen ontbijt maken, stokbrood met jam. Gisteravond ook bijna niets gegeten, ik was zo moe, ik heb zeker meer als 12 uur geslapen.
Ik voelde mij niet slecht vanmorgen, maar ook niet goed. Om 7.00 uur vertrokken, de jas aan. Er was niet helemaal zo'n koude wind als gisteren.
Maar het eerste deel van de tocht viel me zwaar, alsof er iemand aan mijn rugzak trok, ik moest mezelf vooruit duwen.
Het tweede deel van de tocht ging weer goed, de jas kon weer uit, het werd weer wat warmer. Dat doet me goed. Ik doe heel voorzichtig nog met eten. Op advies drink ik elke dag een cola, dit schijnt de darmen schoon te maken. We zullen zien. Nu eet ik stokbrood met jam. Vanavond probeer ik toch weer wat warm te eten.
Het eerste deel heb ik niet zo genoten, het tweede deel wel, zeker op de Via Trajana, dit is een oude Romeinse weg van Astorga naar Bordeaux. Nu begon het wat woestijnachtig te worden. Heel veel prachtige bloemen gezien. Op een gegeven moment vlogen er zeker wel 100 vlinders met me mee en zeker wel 20, die on me heen dartelen. Dat is zo mooi, je voelt je dan zo verbonden met de natuur....... Ook vandaag zonnebloemen gezien, niet veel, maar toch....ze waren er.
Ondanks, dat ik niet zo'n geweldige dag had, heb ik toch goed gelopen.
Om 12.45 uur was ik op de bestemming.
Vanmiddag ook weer een paar uur geslapen.
Zie de foto's.

(Bij de tekst van gisteren zijn nog meer foto's toegevoegd!)

Via het paleis gaat men naar roem,
via het drijven van handel naar fortuin,
door de woestijn ga je naar eerzaamheid.

Chinese spreuk


Al wat echt is,
draagt het kenmerk van stilte.

Reninca

  • 16 Juli 2016 - 22:08

    Jan En Tinie:

    Lieve Joop, zo een paar mindere dagen. Maar het gaat weer goed, na regen komt zonneschijn . Het gaat goed man , je loopt gewoon elke dag weer een stuk naar de eindstreep. Al ben je dan niet fit, je gaat toch, flink hoor. Hoop dat je weer een goede nachtrust krijgt en morgen weer vroeg op. Dan is die natuur toch zo mooi, geniet er maar van. En wij ook, want je stuurt prachtige foto,s.
    Succes morgen, dikke kus van je zus .

  • 17 Juli 2016 - 00:01

    Henk En Els-Beth:

    Hè Joop, wat is het bijzonder om elke dag jouw ervaringen te lezen en van je mooie foto's te genieten. Alsof we in jouw energie en jouw stilte mee mogen reizen. Dank je wel Joop. We blijven mee(be)leven.

  • 17 Juli 2016 - 11:33

    Els:

    Vanmorgen zag ik jouw blog pas, Joop. "al wat echt is, draagt het kenmerk van stilte" ...jouw foto's en beschrijvingen zeggen het nogmaals. Bijzonder om jou zo te kunnen volgen met alle ups en downs, en toch lopen...elke dag... en toch weer genieten van al het moois in de natuur.
    Dit alles deed me denken aan een gedicht, dat ik gestuurd kreeg, toen ik daar zelf liep:

    waar de stem de stilte raakt
    waar mijn tred de vrede smaakt
    loopt de weg de einder langs
    roept de diepte: "loop, loop maar door

    Buen Camino!



  • 17 Juli 2016 - 12:30

    Aleksandra:

    Hi Joop,

    Your posts are very interesting and the pictures beautiful. I will read them all (it's good we have google.translate), it's very inspiring. I'm sure you will make it to Santiago pretty soon. Hope you enjoy the way despite all the difficulties it brings. I'm now in Poland and I miss the camino already, but reading your journal I almost feel as if I was still there.

    Dobrej drogi,
    Aleksandra


  • 17 Juli 2016 - 13:23

    Geert:

    Hallo Joop. Heb ik net een 'heel verhaal' geschreven en is het plotseling wég. Frustrerend.
    Maar goed, weer opnieuw beginnen. Het is zondagmiddag en ik heb nu de tijd.
    Gisteren was je een beetje Franciscus. Die was in gezelschap van wat grotere dieren. Jij van vlinders, die je vergezelden. Maar prachtig toch?! Zo had je een mooi vervolg van een tocht, die aanvankelijk die dag niet zo goed begon.
    Tav cola, dat heeft zeker een reinigende werking. Aan boord van de klm-toestellen maakten wij daarmee de skillet (pan om o.a. eieren in te bakken) schoon. En dat werkte!
    Ennuh Joop, een stokbroodje kaas (ipv jam) is ook niet mis.
    En voor 's avonds, probeer weer eens een heerlijk glas rode wijn ( geen witte). Dat verheugt het hart!
    Houd je haaks. Doe 't rustigjes aan.
    Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 106707

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: