Donderdag 14 juli 2016 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Donderdag 14 juli 2016 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

14 Juli 2016 | Spanje, Carrión de los Condes

Vandaag van Itero de la Vega naar Carrión de los Condes, 34,6 km.
Vandaag een lange etappe, dus vroeg op pad, 6.15 uur, om 14.30 uur was ik op mijn bestemming. Zo vroeg is wel mooi hoor, je ziet de zon mooi opkomen. En het eerste zonlicht geeft een prachtige kleur op het graan. Er was nog niemand te zien, dan is zo'n ochtend nog zo maagdelijk, elk geluid verstoord dat.
Arlette, je had gevraagd of ik de groeten wilde doen aan Eduardo van Aubergue El Camino in Boadilla del Camino, en... Ik, dat heb ik gedaan. Hij was zeer gastvrij en onderhoudend en bood mij meteen koffie aan. Hij was blij met jouw positieve bericht over de Aubergue en over hem. Maar......er ging bij hem geen licht branden, en ik had uiteraard geen foto van jou. Hij was heel blij met je groeten, maar zou je een foto van jou naar hem willen mailen, dan weet hij wie je bent. Je ziet zijn mailadres op de blog.
Op een gegeven moment kom ik bij Canal de Castilla. En daar zie ik 3 mannen vissen. Ik was er al langs gelopen, maar keerde toch terug, nieuwsgierig geworden wat ze aan het vissen waren. Dat bleken rivierkreeftjes te zijn. Ik heb ze wel gegeten, ze liggen ook vaak op paella. Ze waren blij met mijn belangstelling en lieten ze graag zien. Ze vroegen mij of ik ze op de foto wilde zetten.
Ze gingen pontificaal staan, beide emmers met rivierkreeftjes voor zich. Ze namen, met een stevige handdruk, afscheid van mij.
Op de foto's hebben jullie een indruk van het landschap van vandaag. Het was goudgeel dat de klok sloeg. Ook heb ik velden met zonnebloemen gezien. Wat ik mooi vond, dat zelfs de knoppen al naar de zon draaien.
Er is ook een foto bij met op de achtergrond, bergen.
Ik vroeg mij af of dit de Picos de Europa zijn, een bergketen in het noorden van Spanje.
Bas, weet jij dit?
Morgen gaat het echt beginnen, de woestijn van de Meseta, 17 km zonder begroeiing en schaduw. Niets te drinken, niets te eten.
Ik zie er naar uit. Dit is het enige wat ik nog niet gezien heb, deze Camino. Ik ben heel benieuwd. Morgen meer.......


Proeven deed ik jou
en sindsdien dorst ik,
honger ik naar jou.
Mij, lichtgeraakte, heb jij doen ontbranden.
En nu brand ik lichterlaaie naar jou toe,
om vrede.

Augustinus

  • 14 Juli 2016 - 19:08

    Hein En Roelien :

    Hoi Joop, we zijn hier gezellig op de verjaardag van onze kleindochter Kristel. Van harte ook voor jou en mooi dat het weer goed gaat. Hartelijke groet van ons allemaal en heel veel succes de komende weken. We blijven je volgen.

  • 14 Juli 2016 - 19:37

    Arlette:

    Wat leuk dat je Eduardo hebt ontmoet! Prachtige foto's weer Joop!
    Buen Camino

  • 15 Juli 2016 - 09:44

    Geert:

    Nou Joop, gelet op de laatste foto, ja, jij kunt die wel hebben. Vader Jochem zei altijd, wat goed is voor de kou, is ook goed voor de warmte. Bescherming tegen de zonnestralen.
    Ennuh...de eenvoud van mijn broer kennend en gedachtig de kleur van de pij (minderbroeders franciscanen) dan denk ik, dat je géén slecht figuur zult slaan. Give of a try!
    Overigens weer heel mooie foto's en ontmoetingen.
    En dan vandaag is er de uitdaging én confrontatie met de woestijn. Hopelijk heb je genoeg drinken bij je. Sterkte!
    HggH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 106725

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: