Vrijdag 8 juli 2016 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 juli 2016 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

08 Juli 2016 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Vandaag van Nájera naar Santo Domingo de la Calzada, 20,6 km.
Vanochtend om 6.30 uur vertrokken. Het is bewolkt, en heerlijk wandelweer. Bas heeft na zijn eerste, lange, wandeldag nergens last van. Het is een mooie omgeving, we genieten beide.

Bas schrijft vandaag zijn verslag:

Vandaag heb ik dag 2 gelopen met pa. Het was een wat kortere dag en dat was wel mooi, vooral na de langere dag van gisteren. Ik mag trouwens niet klagen, want alles is heel goed gegaan.

We zijn vandaag door een heel mooi glooiend landschap gekomen. De velden zijn goudgeel zoals je kan zien op de foto's en het schijnt dat we de graanschuur van Spanje in lopen. Het is een heel mooi gezicht. La Rioja is echt een hele mooie provincie van Spanje waar je ook nog eens heerlijk kan eten en drinken. En daar genieten we dan ook op en top van.

We hebben een hele leuke tijd samen. We lachen veel, genieten van de omgeving en hebben mooie gesprekken. Het is echt een beleving en ik ben blij dat we deze unieke ervaring kunnen delen.

Als je een landschap was
waar ik doorheen kon lopen,
stil staan en kijken met mijn ogen open
en languit op de harde grond gaan liggen,
er mijn gezicht op drukken en niets zeggen.
Maar 't meeste lijk je op de grote lucht erboven,
waar ruimte is voor buien licht en donkere wolken
en op de vrije wind daartussen,
die in mijn haren woelt
en mijn gezicht met kussen bedekt,
zonder te vragen, zonder te beloven.

Vasalis

• 08 Juli 2016 - 21:06

Geert:

Wat dacht je Bas, je pa heeft 'pennerust' nodig. Jij hebt het even keurigjes van hem overgenomen.
    Prima, ook jij laat ons genieten van het prachtige Spaanse land. Liggen de bergen inmiddels achter jullie. Desalniettemin het ziet er fantastisch uit, en dan de zo'n erbij. Heerlijk toch?! Is het hier een beetje anders.
    Houd je haaks en heb 't goed!
    fr.G.

• 08 Juli 2016 - 21:41

Jan En Tinie :

Hoi Joop en Bas,
    Geweldig wat laat je ons weer mooi materiaal zien en lezen. Prachtige natuur om tussendoor te wandelen. Leuk dat je geniet van de omgeving en van elkaar. Je doet het in iedergeval klasse Bas, houden zo. Geniet van de dagen samen!
    Liefs, Jan en Tinie

• 12 Juli 2016 - 07:56

Paul:

Dag Joop en Bas,

Leuk jullie beiden zo te zien en een goede reis gewenst de komende dagen.