Zaterdag 2 juli en Zondag 3 juli 2016 - Reisverslag uit Cirauqui, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 juli en Zondag 3 juli 2016 - Reisverslag uit Cirauqui, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 juli en Zondag 3 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

03 Juli 2016 | Spanje, Cirauqui

Van Larrasoaña naar Cizur Menor, 20,1 km.
Vandaag niet zo'n lange tocht. Om 7.00 uur vertrokken, om 12.00 uur was ik in Cizur Menor. Gisteravond tijdens het eten een Australische vrouw ontmoet. Vandaag zullen we samen gaan lopen, het is voor haar de derde dag. Ik vond dat ze goed liep, maar een paar kilometer voor Pamplona bleef ze achter. Ze is in Pamplona gebleven. Inmiddels had zich ook een Deense pelgrim bij ons gevoegd en later een Hongaarse dame. De hele dag spreek ik nu Engels.
Het was weer een mooie tocht, mooie natuur en een prachtige Kathedraal, de Santa Maria, in Pamplona. Het is komende week feest in Pamplona, stier rennen door de straten.
In Cizur Menor hebben we een prachtige refugio, met een heel gastvrije, oudere dame. Ik voelde mij meteen thuis.

Zondag 3 juli 2016.
Van Cizur Menor naar Cirauqui, 26,3 km.
Om 6.45 uur vertrokken en om 13.45 uur aangekomen in de Auberge.
Vanmiddag is het 35 graden. Ik heb er geen last van, ik kan goed tegen de warmte. Wel had ik vandaag voor het eerst de hoed op, i.p.v. de buff. Vanmorgen meteen een berg beklimmen, ging heel goed, de afdaling was pittig. Over grove stenen. Maar ik raak inmiddels overal aan gewend. Het gaat me echt goed af. Een heel groot verschil met de pelgrims die gestart zijn in St.Jean-Pied-de-Port, het is de vierde dag voor hun. Ze hebben allemaal problemen met de voeten.
Ik liep door Puente la Reina, en ik groet een vrouw die aan een tafeltje zat in de straat. Ik hoor dat het geen Spaanse is en vraag, bent u Nederlands? En ze zei: Ja, en jij ook? Ik zei, Ja. Ze was zo blij met een echte pelgrim. Ze vroeg, kom er bij zitten. Kopje koffie, met chocolade broodje? Dat wilde de pelgrim wel. Heel gezellig een half uur bij hun gezeten. Haar man had voor koffie gezorgd. Ze hadden in 2009 gelopen van St.Jean naar Santiago en deden het nu met de camper, herinneringen ophalen. Ze wilden dat ik nog langer bleef, maar ik moest door, want de temperatuur liep al aardig op.
Mijn plan was naar Cirauqui te gaan. Een aardig vestingstadje op een berg. Een prachtige Auberge gevonden, tegen over de kerk.
Hier kan ik ook eten vanavond. Heerlijk

Elke stap kan helen.
Combineer stappen met ademen.
Je kunt ook iets tegen jezelf zeggen:
ik ben thuis,
ik ben aangekomen in het hier en nu.
In elke stap kun je zo alles ontmoeten.
Als je echt in die stap bent, ben je in alles;
in de dingen, bomen, dieren, mensen.
Door zo te lopen bid je niet om vrede,
je maakt vrede.

Thich Nhat Hanh


(Er zijn 2 dagen verdwenen van mijn blog. Onze dochter, Saskia heeft hierover al een mail gestuurd naar de provider met de vraag, of ze deze dagen kunnen terug zetten. Ik hoop dat het lukt. Het gaat om 30 juni en 1 juli)

  • 05 Juli 2016 - 09:55

    Geert:

    Hallo Joop. Hopelijk komt deze reactie wél over.
    Mijn eerste reactie, zondag geplaatst, is 'gone 28th the wind'.
    Maar ik schreef, naarmate je dichter bij het vuur komt, het gezelliger wordt. Leuke mensen, die je uitnodigen (en óók nog eens landgenoten zijn) en mooie refugios, waar je tot rust kunt komen.
    Eerst nog even van de bergen genieten met wél het uitzicht op Santiago en Finisterre.
    Overigens wanneer komt Bas je vergezellen?
    Vraagje. Bij één van je vorige verhalen was een foto met een 'verkeersbord' met daarop het aantal km naar Santiago.
    Als je weer in één refugio bent, wil je die foto dan naar me appen?
    Thx en wandel ze. fr G.

  • 05 Juli 2016 - 09:56

    Geert:

    't Is gelukt zie ik mooi.
    De site werkt weer.
    Geert

  • 05 Juli 2016 - 10:29

    Els Van De Weghe:

    Goeiemorgen Joop,
    Jij bent op dit uur allang weer onderweg.
    Ook digitale wegen kennen hun bergen en dalen. Ik begon al aan mijn computer te twijfelen.
    Mooi dat we weer kunnen reageren.
    In één van jouw verdwenen verhalen stond jouw mail-adres. Zou je dit nog een keer willen vermelden?
    "ïn elke stap kun je alles ontmoeten".. prachtig.
    Buen Camino!
    Els.



  • 05 Juli 2016 - 13:57

    Ton En Gemm:

    hoi Joop .Wat gaat het lekker .De ontmoeting met alles om je heen wat een beleving voor je. We gen ieten volop van je bloc. en wat een belevenis als je Bas ontmoet.Heeel veel succes en de lieve groetjes van Ton en Gemma.

  • 05 Juli 2016 - 14:44

    Jochem:

    Fijn dat wij weer kunnen reageren.
    Hopelijk vinden ze ook de verdwenen dagen weer terug.

    Het wordt een stuk internationaler bij jou in Spanje. Als veteraan pelgrim kun je de 'jonkies'laten zien hoe het moet.
    Wat ook een prachtige uitzichten! (foto 21)

  • 05 Juli 2016 - 17:21

    Joop :

    Dank je wel, Geert. De foto heb je inmiddels. En Bas komt morgen in Logroño. Ik zie er naar uit.
    Dank je wel, Els. Ja, ik was weer vroeg vanochtend, om 6.30 uur liep ik, genietend van de opkomende zon. Ook computers, het blijft mensenwerk. Mijn mailadres is: jaheetebrij@gmail.com
    Prachtig, die gedichten, hé?
    Hallo Gemma en Ton, het gaat zeker lekker, en ik geniet enorm. Zo relaxed, ik hoef geen zorgen te maken over slaapplaatsen en eten. In elk dorp of stad kan ik terecht. Dat geeft rust. En morgen komt Bas, geweldig!!!
    Ja Jochem, ik ben ook blij dat de site weer werkt. Volgens Sas, is het een kwestie van een paar dagen, dat de verdwenen dagen teruggeplaatst zijn. Dan kan ik daar ook weer op reageren.
    Het wordt zeker internationaler, dat heeft ook wat, hoor!
    Ik heb nu ruim 1900 km gelopen en dat scheelt wel. Alhoewel ik respect heb voor die jongeren, ze moeten dealen met enorme blaren, maar gaan wel door en komen er ook. Chapeau voor ze.
    De uitzichten en natuur is adembenemend. Ik kan wel honderd foto's maken. Het verandert voortdurend en blijft steeds mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 106720

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: