Donderdag 23 juni 2016 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juni 2016 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juni 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

23 Juni 2016 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

Vandaag van Roquefort naar Mont-de-Marsan, 27,8 km.
Ook vandaag een warme dag voorspeld, dus om 6.15 uur liep ik. Tot 10.30 uur was het nog wat grijs, daarna brak de zon door en werd het snel warmer. Vanmiddag 36 graden, maar toen was ik al binnen.
Een heerlijke dag om te lopen. Weer enorm genoten van de omgeving en de natuur. De kerk in Bostens was bijzonder. Op de foto's is dit misschien niet zo goed te zien, maar binnen heel mooi. Bij het binnengaan ging het licht aan, en ging er, heel devoot, prachtige muziek spelen. Schitterend, als je daar dan alleen zit. Ik heb twee kaarsen gebrand, één voor de wereld, dat de liefde zich nog meer mag ontwikkelen en verdiepen. En niet alleen tussen hen die elkaar aardig vinden, of waar je van houdt, maar vooral voor je "vijanden", dat we begrip mogen krijgen voor elkaar. De andere kaars heb ik gebrand met een persoonlijk wens.
Ook vandaag gelopen over de voormalige spoorlijn, maar deze was nu geasfalteerd, als fietspad. Omzoomd door oude bomen. Heerlijk om door te lopen, een Laan van ca. 10 km. Vanavond weer slapen in een refuge, zonder Hennie..... Het wordt vanavond stokbrood met kaas en Cherry tomaten. Ook lekker, hoor. Geen wifi in de refuge, blog in cafeetje geschreven. Tot morgen.

Gelukkig is hij die tevreden is met
dat wat hem elke dag overkomt,
wat dat ook mag zijn.

Vrij naar Seneca

  • 23 Juni 2016 - 23:10

    InaH:

    Hoi Joop. Ik sta ervan te kijken hoe vroeg je s morgens al begint met lopen. En gelijk heb je. Als het overdag warm wordt kan je ook beter vroeg beginnen. Dan kun je s middags lekker genieten en uit rusten. Ik voeg me bij al die anderen die vinden dat je niet mag stoppen. Loop door Joop, je doet het fantastisch met een doorzettingsvermogen waar ik jaloers op ga worden. Geweldig. En met z'n allen zorgen we ervoor dat je de eindstreep haalt zodat je ons straks een mooi verhaal kunt vertellen. Daar kijk ik naar uit.
    Zet hem op Joop! Een dikke kus en KNUF!

  • 24 Juni 2016 - 09:11

    Geert:

    Hallo Joop. Óp naar Santiago c/q Finisterre! Zet 'm op, maar doe het rustigje aan, zéker met temp bóven de 30'!
    Je had weer een mooie dag met meditatief moment in de kerk. Júist in in de stilte, met niemand om je heen kan de mens goed doen.
    fr.G.

  • 24 Juni 2016 - 14:04

    Herman:

    NL93 ABNA 0547 2627 01. Overmaking onder vermelding van: CAMINO SANTIAGO DE COMPOSTELA

    Joop, ga door... inmiddels geld overgemaakt voor enkele etappes extra!
    Hoeveel etappes moet je nog tot de eindstreep? Ik schat ongeveer 35????
    Lieve groet, Antje en Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 106700

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: