Zaterdag 4 juni en zondag 5 juni 2016. - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 juni en zondag 5 juni 2016. - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 juni en zondag 5 juni 2016.

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

05 Juni 2016 | Frankrijk, La Souterraine

Zaterdag 4 juni 2016.
Over gisteren niet veel goeds te melden. 's Nachts heel weinig geslapen, ik maakte mij zorgen. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar tussen weten en doen zit soms een groot verschil.
Ook overdag ging het niet goed. Het weer was erg grijs, grove mist, zeg maar. Nog steeds lopen over grote wegen. Ook vandaag maakte ik mij zorgen.
Van Iris had ik in grote lijnen de route gekregen, maar ik had bij de verkeerde weg, D45, gezet, en deze gevolgd. Na 4 uur lopen vertrouwde ik het niet en heb ik gevraagd of ik goed zat. Nee dus, ik zat 15 km vanaf mijn route!!!
Toen heb ik een auto aangehouden en gevraagd of ze me weer op de route wilde zetten. Dat heeft ze toen gedaan.
's Avonds een heerlijke maaltijd gekregen van onze gastvrouw, en daarna heel vroeg naar bed gegaan. We zijn nu in La Chapelle Baloue.
Een slechte wifi verbinding, dus geen blog vandaag.

Zondag 5 juni 2016.
Vannacht heel goed geslapen. Ik voelde me veel beter. Zo waar bij mijn vertrek een kleine schaduw voor me, een heel bescheiden zonnetje. Vandaag ook weer een grote weg, de D72, naar La Souterraine. Na een kilometer of vijf kwam ik Jan achterop. Jan komt uit Maastricht, en ik had hem twee dagen eerder ontmoet.
Samen zijn we verder gelopen. Ons groepje had een slaapplaats gereserveerd, en Jan is meegegaan. Ook hij kon in deze refuge slapen. Later kwam er nog een Fransman bij en er zullen nog twee Duitse pelgrims komen.
Er wordt vanavond niet voor ons gekookt, dus zijn we naar het plaatsje gegaan om inkopen te doen. Dat viel eerst nog niet mee, want alles was dicht. De gastheer heeft ons met de auto gebracht om boodschappen te doen. Dit waardeerden we bijzonder, we hadden uiteindelijk de hele dag gelopen, en boodschappen voor 8 uitgehongerde pelgrims, is ook niet niks.
Maar wel gezellig om met z'n allen te eten.
Uiteindelijk vonden we een winkel waar we alles konden kopen.
Als ik foto's heb van de maaltijd, dan zie je die morgen.

Wandelen, is dat uiteindelijk niets anders,
dan met je voeten, stap voor stap,
en bladzijde na bladzijde,
de bladen van het grote boek van je leven omslaan?

Jacques Lanzmann

  • 05 Juni 2016 - 19:04

    Jochem :

    Maak je geen zorgen over dingen die je niet kunt veranderen. Dat wil niet zeggen dat je nooit ergens zorgen over mag hebben.
    Ga ook af op je pelgrim instinct. Deze heeft jou zaterdag ook geholpen.

    X.

  • 05 Juni 2016 - 20:29

    Geert:

    Was je al niet aan dat grote boek begonnen?!
    En die bladzijden, die houd je niet tegen. En dat is mooi en goed. Want, stilstand betekent achteruitgaan. Wil je niet!!
    Zo blijkt ook, dat een moeizame dag, gevolgd door goede nachtrust, zich uiteindelijk ontplooit tot een gezellig samenzijn.
    En dat heb je toch maar, daar in la douche France met pelgrims van waar dan ook.
    Hardstikke-me-mooi toch?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 106740

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: