Woensdag 11 mei 2016 - Reisverslag uit Cézan, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 11 mei 2016 - Reisverslag uit Cézan, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

11 Mei 2016 | Frankrijk, Cézan

Vanmorgen bijtijds vertrokken, om 8.15 uur. Alleen ontbeten, de andere mensen zaten in de kapel. Zij ontbijten om 9.00 uur, daar wilde ik niet op wachten.
Alles was weer droog van gisteren, behalve de schoenen, die waren niet opgedroogd vannacht. Het was droog vanmorgen, rond de middag spetterde het wat. Ik heb de poncho niet aangedaan. Of je nu iets nat wordt van de regen, of van het zweet.......
Het landschap is identiek aan voorgaande dagen. Eigenlijk vandaag niet zoveel te melden.
Gisteren, tijdens de regen veel wijngaardslakken ontmoet.
Een jaar of vijf geleden hebben we een wandelvakantie gehouden in Zuid Limburg. Op een ochtend, het had die nacht fors geregend, zag ik op eens een wijngaardslak op een stam op de grond. Ik heb hem, of haar, kon het niet zien, uitgebreid gefotografeerd....... Het was de eerste keer dat ik zo'n beestje levend zag.
Ik houd van wijngaardslakken, met knoflook. Nou, gisteren had ik steeds kunnen fotograferen, zoveel waren er.
Om 12.30 uur was ik op mijn logeeradres, in Cézanne, bij particulieren.
Bij aankomst werd er meteen een ei gebakken met champignons, heerlijk!!! Daarna heerlijk gedoucht.
Ze hebben wifi op het logeeradres, maar de telefoon pakte hem niet op, dus ben ik naar een café gegaan, en probeer het daar.
Mevrouw doet de was voor mij, en heeft het logeeradres voor morgen voor mij geregeld. Wat een service, hé?
Vanmiddag komen er nog drie pelgrims, vertelde ze.
Dus vanavond met meerdere pelgrims eten. Voor de eerste keer.
Kitty, ik heb geen Champagne gedronken, bij een wijnboer. Het zou teveel zijn voor een pelgrim. Maar als ik terug ben in Nederland, dan drinken we samen een glas Champagne, afgesproken?
Tinie, ik heb nog geen nieuwe sokken. In Cézanne zou ik die kunnen kopen, ik zal vragen aan mijn gastvrouw, in mijn beste Frans.....
Ik tape mijn dikke teen maar zolang in.
Tot morgen.

Het afscheid ontwikkelt zich pas
als je de weg gaat.
Je ontdekt dan dat het niet genoeg is
om uiterlijk de weg te gaan,
je moet innerlijk opbreken,
en daarin zit het geheim van de Pelgrimstocht.

Vrij naar Herman Andriessen

  • 11 Mei 2016 - 19:34

    Geert:

    Joop, een goed glas droge witte wijn zou ik niet willen ruilen voor een glas champagne.
    Maar ja, ik ben ook maar een eenvoudige sterveling, die bést wel van het leven weer te genieten.
    Overigens wel gauw nieuwe sokken kopen. Hebben ze daar geen Hema?!
    En ja, de ontvangst was weer heel goed. Gebakken eitje met champignons. Is dit niet verwennen?!
    En het diner gezellig met andere pelgrims. Mooi toch?!
    Dat kan morgen weer een keurig verhaal worden.
    Groet, Geert

  • 11 Mei 2016 - 21:51

    Ton En Gemma:

    Joop,wat fijn dat je vandaag weer eens heerlijk verwend wordt.Probeer wel zo gauw mogelijk nieuwe sokken te krijgen.Voor morgen weer een goede start met veel belevenissen

  • 11 Mei 2016 - 22:20

    Henrike:

    Hey vaders! Mooi verhaal weer om te lezen.
    Wat vervelend en lastig van je sok, waar tape al niet goed voor is. Het is even niet anders.
    Ben benieuwd hoe het eten met de andere pelgrims was.
    Wat de champagne en witte wijn betreft ben ik t met oom Geert eens ;-)
    Trots op je pap! Dikste kus

  • 11 Mei 2016 - 22:29

    Kristel:

    Je bent goed bezig opa
    Jammer van die natte schoenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 106722

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: