Zondag 8 mei 2016 - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 8 mei 2016 - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 8 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

08 Mei 2016 | Frankrijk, Moussy

Gisteravond heb ik geslapen in een bedrijfsgebouw van een wijnboer.
Beneden een werkplaats en boven sliep ik. Het was alleen maar slapen, voor avondeten en ontbijt moest ik zelf zorgen
Er was helemaal niets daar om te kunnen eten, tenminste niet voor mijn portemonnee. Er was een heel luxe Hotel, Restaurant, waar ik
's middags mijn blog had geschreven, maar iets eenvoudiger, een Brasserie, of een café, niets van dat alles.
Maar op het pleintje stond een pizza Bakker in zijn wagen, dus daar maar een pizza meegenomen. In een klein winkeltje een klein flesje wijn, en mijn maaltijd was geregeld.
Vanochtend vroeg naar de Boulanger, voor stokbrood, en ook mijn ontbijt had ik.
Ik was vroeg bij de bakker, om als eerste te zijn, ze staan er in de rij, tot op de straat. Kom ik aan de praat met een Franse dame, die geïnteresseerd was wat ik deed in Frankrijk. Ik vertelde haar dat ik onderweg ben naar Santiago de Compostela.
Ze sprak goed Engels, en ze vertelde hoe zij in het leven stond, heel bewust. Het verwonderd mij keer op keer dat ik dit soort mensen ontmoet. Het was een heel fijn gesprek, om 7.15 uur, op de straat bij de bakker. Heel bijzonder.
Om 8.30 vertrokken. Het was een tocht, 80% door de bossen, en door wijngaarden. En je weet het met wijngaarden, die worden op heuvels gebouwd. Dus het was vandaag klimmen en dalen. En pittige klimmetjes. Om 16.00 uur kwam ik aan in Moussy.
Ik was heel moe, het was een zware etappe. Het zou 26 km zijn, maar door een wegomlegging werd het 28 km, temperatuur, 22 graden, het was afzien.
Maar ik zit nu aan een glaasje wijn, en ga zo eten.
Tussen de middag wel lekker geluncht, op een uitkijkpunt, heerlijk in de zon. Dat was lekker, ik was toen Halfweg. 's Middags werd het zwaar. Morgen een etappe gepland van 18 km, en het slaap adres is ook al gereserveerd. Tot morgen.

  • 08 Mei 2016 - 19:41

    Jochem:

    Zo'n maaltijd gaat er bij mij altijd wel in.

    Mooi dat je na zo'n moeizame dag vandaag, morgen ontspannen tegemoet kan gaan nu alles al geregeld is.

  • 08 Mei 2016 - 19:46

    Henrike:

    Mooie foto's pap! Met het zonnetje erbij ziet het er allemaal wel een stukje vriendelijker uit! Pittig hoor met die temperatuur heuvel op heuvel af. Maar je hebt 't maar weer mooi gedaan. Trots op je.
    Slaap lekker voor zo en succes morgen. Dikste kus

  • 08 Mei 2016 - 20:48

    Ina H:

    Goed Joop, zoals je bezig bent. Op bergen en in dalen, ja overal is God. Dit lied ging door mijn hoofd toen ik je blog enige dagen geleden las. Natuurlijk weet je het wel, en voor mij is het makkelijk zeggen. Maar ik krijg meer bewondering voor je. Weet dat we in gedachten met je mee gaan en je s morgens opdragen in ons gebed. We zien elke dag uit naar je blog. Mooi verwoord! Liefs Ina

  • 08 Mei 2016 - 22:39

    Monique:

    Mijn moeder wees me afgelopen week op je blog toen ze een dagje kwamen oppassen op onze kleine mannen. Wat een bijzondere verhalen en ontmoetingen Joop, zo open en kwetsbaar verwoord, erg mooi om te lezen! Ik ga je de komende tijd wat actiever volgen. Geniet! De ene dag met volle teugen en de andere dag met misschien een kleine aarzeling, deze ervaring neemt niemand je meer af. Petje af oom!

  • 08 Mei 2016 - 23:01

    Ton En Gemma:

    hoi Joop Wat fijn voor jou om zulke fijne gesprekken te kunnen voeren. Hopelijk dat het morgen niet zo hoog klimmen voor je wordt. We hebben volle bewondering voor jouw inzet. We blijven je steeds volgen en we bidden elke dag voor jou dat je deze tocht goed mag volbrengen. Lieve groetjes van Ton en Gemma

  • 09 Mei 2016 - 08:32

    Wim K:

    Gaat lekker zo Joop, prachtige foto's ook.
    ga zo door en vergeet vooral niet te genieten.

  • 10 Mei 2016 - 09:54

    Geert:

    Het wordt straks nog zo Joop, dat je Frankrijk niet meer uit wilt. Ja misschien nog es een keertje om de fam te zien. Maar je kunt dermate 'verslingerd' raken aan dit prachtige land. Het blijkt, dat je er van kúnt genieten.
    Ga dóór met je mooie verhalen.
    HggH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 106692

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: