Woensdag 27 juli 2016 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 27 juli 2016 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

27 Juli 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag naar Santiago gelopen, 40 km. Dit was niet mijn bedoeling, ik was van plan om morgen nog 5 of 10 km te lopen naar Santiago. Vandaag heb ik samen gelopen met een Canadese man, uit Montreal. Vijf kilometer voor Santiago zouden we overnachten. Charles, heet de Canadees, ging naar een Aubergue, van 500 bedden (!!!) Dat leek mij niets, ik wilde een kleinere Aubergue, dus ik liep door. Na, ca. een kilometer zie ik Santiago en een bord, Kathedraal, 4,7 km.
Mijn benen voelden nog goed, dus ik denk: ik loop op mijn gemak door.
Mijn aankomst in Santiago zal ik morgen beschrijven, en wie ik allemaal ontmoet heb.
Het is nu 23.00 uur als ik dit schrijf.

  • 27 Juli 2016 - 23:18

    Jochem :

    Gefeliciteerd! Ik ben trots op je!

  • 27 Juli 2016 - 23:22

    Els:

    ...een diepe buiging voor een mooi mens....

  • 27 Juli 2016 - 23:42

    Jessy:

    Heel hartelijk gefeliciteerd.
    Een superprestatie

    JE BENT DE WEG GEGAAN EN HEBT HET DOEL BEREIKT...
    DIT IS GEWELDIG JOOP!!!!
    MAAR DE WEG ER NAAR TOE HEEFT JE GEVORMD VOOR JE VERDERE LEVEN.

    Om stil van te worden.

    Liefs,

    Jan en Jessy

  • 28 Juli 2016 - 00:05

    Harry & Ina:

    Joop, geweldig de reis naar SdC die je hebt voltooid, is vast ook voor jouw gevoel 'n reis naar "binnen". N.a.v. jouw dagelijkse wedervaren kunnen wij ietwat vermoeden wat deze pelgrimage voor jouw heeft betekend en aan betekenis zal krijgen. Dank je wel voor het delen; een goede afronding en goede thuisreis gewenst. Wij zien ernaar uit je te ontmoeten.
    Lieve groeten, Harry & Ina

  • 28 Juli 2016 - 06:10

    Arlette:

    Bienvenido en Santiago de Compostella Joop, gefeliciteerd, diep respect!
    Gracias voor al je verhalen en foto's.
    Onderweg ben je vast het bordje tegengekomen There is no way...... klopt, het is your way.......!
    Geniet van de pelgrimsmis en de mensen die je tegenkomt, ga eens rustig op het plein zitten en kijken naar de pelgrims die arriveren, heel warm heel mooi, bijzonder emotioneel zo beleefde ik het vorig jaar.
    De huiskamer der Lage landen is ook zeker een bezoekje waard!
    Geniet Joop!

  • 28 Juli 2016 - 07:35

    Geert:

    Geweldig Joop, you made it! Gefeliciteerd!

  • 28 Juli 2016 - 07:52

    Geert:

    Ja, dat is wel een heel kort bericht. Maar, zojuist met het ontbijt had ik via m'n smartphone gereageerd en een aardig verhaaltje op papier gezet en afgeslten als altijd. Dan blijkt, dat alleen die ene korte zin is verstuurd. Kijk, daar snap in nu niéts van.

    Maar goed, hier ben ik weer.
    Gisteravond bij thuiskomst en ik geen blog van je zag, begon ik te twijfelen. Wil die broer ons in spanning houden?! Wat gaat hij doen?! En zie daar, hij is al in Santiago, he made it! Gewéldig! Gefeliciteerd!

    Bedankt Joop, nu reeds, voor ál je verhalen, je foto's, je openheid en het ons laten delen in vreugde en verdriet. Dat was heel mooi en kwetsbaar van je. Maar we mochten met je 'meegaan'.
    En nu mag je dúbbel genieten van vreugde, want Santiago is bereikt. Geniet hiervan en belééf het!

    Uitziend naar je verhaal van gisteren en vandaag, én of je de kust nog gaat zien (na enkele dagreizen, als ik goed ben ingelicht).
    Hopelijk een goede nachtrust gehad, want het is laat geworden gisteravond.

    Houd je haaks, goede vaart en heb een goede en onvergetelijke tijd, nú en 'straks'.
    Adieu! Geert

  • 28 Juli 2016 - 08:49

    Joke Peter Kuiper:

    Joop gefeliciteerd met deze prestatie,geniet van deze mooie momenten.goede terug reis en welkom weer in nederland. Het zal nog wel weer wennen wezen straks weer het normale levens ritme weer op te pakken? Groet van ons

  • 28 Juli 2016 - 08:50

    Paul:

    Beste Joop, goed gedaan en gefeliciteerd met dit succes!

  • 28 Juli 2016 - 08:57

    Antje En Herman:

    Chapeau,
    We hebben hier samen voor jou geklapt.
    We zien elkaar vast met Luttenbergs feest.
    Knuffel,
    Antje en Herman

  • 28 Juli 2016 - 09:19

    Geesje:

    Goedemorgen Joop,
    Gisteravond gekeken naar je blog, maar niks, dus ik had al het vermoeden
    hij gaat door!
    Gefeliciteerd met je prestatie. Geweldig.
    Geniet vandaag van alles wat je ziet en beleeft.
    We horen van je in Sint-Jansklooster.
    Lieve groetjes,
    Hein en Gé

  • 28 Juli 2016 - 09:19

    Roelien En Hein:

    Joop, geweldig dat je in z'on goede conditie bent anngekomen met een voettocht waar je een paar maand geleden aan begonnen bent. Van Wanneperveen naar Santiago, ik krijg de kriebels al als ik het met de auto zou moeten doen. Dit moet heel goed voelen voor jou Joop. We spreken gauw en van ons : van harte en we zijn trots op je.

  • 28 Juli 2016 - 09:44

    Dick & Roelie:

    Van harte Gefeliciteerd met het behalen van je doel.
    Tot snel in Wanneperveen

  • 28 Juli 2016 - 09:58

    Ysha:

    Geweldig Joop, Dit heb je toch maar gedaan. Deze ervaring zal je je hele leven met je mee dragen en kracht geven, in goede maar ook in minder goede tijden. Bedankt voor je prachtige verhalen en mooie foto's. Het zou geweldig zijn deze eens in "levenden lijve" tijdens een "sangha" avond te kunnen delen. Geniet nog even van Santiago en je pelgrims vrienden. Goede reis terug. Liefs

  • 28 Juli 2016 - 10:05

    Piet En Geke:

    Joop van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel "lopen van Wanneperveen naar Santiago ".
    Geweldig wat een prestatie. We hebben iedere dag genoten van je verhaal en prachtige foto's.
    We wensen je een fijne treinreis terug. En nog een paar leuke dagen op je tussenstop in Frankrijk.
    Hartelijke groeten Piet en Geke

  • 28 Juli 2016 - 11:11

    Caroline Huisman:

    Beste Joop, met heel veel plezier en waardering voor de openheid waarmee je schrijft je reisverslagen gelezen. Je hebt het gehaald. Een geweldige prestatie. Gefeliciteerd!! Hartelijke groet Caroline

  • 28 Juli 2016 - 13:39

    Toos:

    Lieve Joop,

    Proficiat met het behaalde resultaat !!!!!!! Wat ben je toch een kanjer. Wat een prestatie.
    Ga je nog door naar dat andere stadje? Ik weet niet meer hoe het heet.

    Het was de langste afstand de laatste dag. Eind goed al goed !!!!!!!!!!!!
    Blij dat het achter de rug is Joop?

    Geniet nog van de dagen dat je daar bent en nogmaals GROTE KLASSE !!!!!!!!!!

    Een lieve groet vanuit het Drentse en een hele dikke kus.

    Toos

  • 28 Juli 2016 - 14:26

    Jan En Tinie:

    Joop,GEFELICITEERD , grote bewondering, je hebt het gehaald!
    Niet dat ik dacht dat je het niet zou halen, nee hoor die redt het.
    Prachtige verhalen,geweldige ontmoetingen en fantastische foto,s , je hebt ons mee genomen op je reis. Geweldig. Heb nog een goede tijd daar en blijf genieten.
    We horen wel wanneer je huiswaarts keert, alvast een goede thuisreis.
    Liefs, Jan en Tinie

  • 28 Juli 2016 - 15:07

    Mike En Bart:

    Beste Joop,

    Je hebt het gedaan! Je hebt je doel bereikt. Top. Respect.
    We weten hoe het voelt, het is onbeschrijfbaar. Trots!

  • 28 Juli 2016 - 16:22

    Inaheetebrij-westra:

    Van harte gefeliciteerd met het behaalde succes! Wat geweldig! Je hebt ons doen genieten van je verhalen en mooie en prachtige foto's. Ook heb je je kwetsbaar opgesteld waaruit wij het 1 en ander konden afleiden. Ik vind je een enorme doorzetter! Geniet nog even. Goede en fijne thuiskomst voor straks. Liefs ina

  • 28 Juli 2016 - 17:04

    Henrike:

    Wat een reacties pap!! Zoveel mensen zijn met je mee gegaan op reis!! Het was geweldig om te lezen en om je te volgen op deze indrukwekkende camino. In woorden kunnen we niet uitdrukken hoe trots we zijn. Echt waanzinnig! Hele goede komende dagen toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 106750

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: