Dinsdag 12 juli 2016 - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 juli 2016 - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

12 Juli 2016 | Spanje, Hornillos del Camino

Vandaag van Burgos naar Hornillos de Camino, 21,1 km.
Ik had gisteren de wekker gezet op 5.45 uur, ivm de lange tocht van bijna 32 km.
Maar vannacht werd ik zwetend wakker en voelde mij beroerd. De darmen waren nog niet rustig. Ik heb de wekker uitgezet, ik zal wel zien hoelaat ik wakker wordt. Om 7.00 uur werd ik wakker en moest meteen naar het toilet. Terug in bed heb ik nagedacht wat te doen. Gaan lopen of een rustdag nemen en proberen de boel weer rustig te krijgen. Ik heb gekozen om te gaan lopen en alleen kaal stokbrood te eten, en dan maar zien hoe ver ik kom. Ik ben om 7.45 uur vertrokken. Ik heb geen spijt van mijn keus, hoewel het niet makkelijk was. Ik heb toch nog 21 km gelopen, het is beter als niets. Om 12.00 uur was ik op de bestemming. Een mooie, niet al te grote Aubergue gevonden.
Ik voel me nog niet lekker maar heb toch eten besteld voor vanavond. Ik kijk wel wat ik op eet. Ik krijg ook paella, en dat schijnt goed te zijn. Je moet toch wat eten, als je loopt.
Het was vanmorgen weer koud, dat is niet verkeerd op de Meseta, waar het normaal gesproken, heel warm is. Ik heb niet veel foto's gemaakt vandaag, ik had genoeg van mezelf. Wat ik wel weer mooi vond, sowieso loop ik stevig door, dus op een gegeven moment zag ik 2 jongedames voor me. En wat schets mijn verbazing, het was Agnes, uit Hongarije en Alexandra uit Polen.
Alexandra zou vandaag terug gaan, Bas had gisteren al afscheid van haar genomen.
Maar de Camino kan je schijnbaar te pakken krijgen. Alexandra zou vandaag om 13.00 uur met de bus vertrekken uit Burgos.
Maar eerst wilde ze nog een stuk lopen, daarna met de bus terug naar Burgos, en dan vandaar naar Barcelona. Dit vond ik wel heel bijzonder, dan moet je toch wel een beetje bezeten zijn door de Camino. Maar nu kon ik ook nog afscheid nemen van haar.
Het landschap wordt gaandeweg kaler.

De weg van de inspanning
misleidt de wandelaars nooit.
Degenen die hieraan twijfelen
lopen niet ver genoeg.

François Gervails

(NB Het is geen onwil van mij als ik niet op een reactie reageer. Soms is er geen tijd, het schrijven van mijn blog vraagt soms 1 tot 1,5 uur, daarnaast ga ik douchen, kleren wassen e.d. Het komt ook voor dat het er niet van komt, doordat ik met medepelgrims ben, of ik ben gewoon te moe, om het te doen.
Dus het is geen onwil.)

  • 12 Juli 2016 - 18:29

    Henriek:

    Vervelend van je darmen pap, hopelijk wordt het snel beter. Anders toch maar een rustdag invoeren. Wel bewonderingswaardig dat je toch nog 21 km hebt gelopen. Wat een prachtige kathedraal zeg! Mooi hoor, indrukwekkend. Pap, zet m op....zoals je al eerder zei....je ruikt de stal. We denken aan je. Dikste kus

  • 12 Juli 2016 - 19:03

    Geert:

    Had ik bijna mijn verhaal af, druk ik blijkbaar op een verkeerde toets en wég is alles.
    Nu ga ik eerst eten. Maar, je hoeft je niét te verontschuldigen. Je hebt eerder laten weten, dat je, hoe dan ook, niet op alles kan reageren. Je schrijft al veel.
    Geniet van de paella!
    Tot later.
    Geert

  • 12 Juli 2016 - 20:09

    Arlette:

    Hoop dat je vlug van de last van je darmen afkomt, vervelend.
    Beter de temperatuur nu, in de bloedhitte de meseta lopen is zeker geen pretje!

    Als je in Boadilla del Camino komt in de Alberge El Camino, wil je dan Eduardo de groeten van mij doen?!
    Hele leuke alberge met een prachtige tuin en erg gastvrij.

    Buen Camino Joop

  • 12 Juli 2016 - 21:28

    Geert:

    Inmiddels ligt de maaltijd al weer enige tijd achter me, met daarna de afwas, het journaal, opsporing verzocht, waar ik op een gegeven moment genoeg van had. Ik ben al niet zo'n beeldbuisfanaat.
    Wel Joop, ik zou bijna zeggen, dat je móest lopen vandaag, al was het maar om afscheid te kunnen nemen van Alexandra.
    Zo te lezen had je een mooi landschap en hopelijk heeft de paella gesmaakt en geeft het je krachten, ook mentaal. Zo meteen een goede nachtrust en je bent morgenochtend weer het heertje, mét goed! Sterkte in ieder geval en welterusten.
    fr.G.

  • 12 Juli 2016 - 21:37

    Geert:

    PS
    Moet zijn 'heertje mét hoed!'

  • 13 Juli 2016 - 17:14

    Jan En Tinie :

    Lieve broer, ik hoop dat het morgen een stuk beter gaat. Erg vervelend, opstandige darmen.
    Je hebt in iedergeval toch nog 20 kilometer gelopen en dat is niet niks als je zo bent.
    Vanmiddag mooi op tijd binnen, hopelijk smaakt de maaltijd goed en dan een goede nachtrust. Morgen hopelijk beter, succes makker.
    Slaap lekker, groetjes Tinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 106704

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: