Donderdag 7 juli 2016 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Donderdag 7 juli 2016 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 juli 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

07 Juli 2016 | Spanje, Nájera

Vandaag van Logroño naar Nájera, 31 km.
Voor Bas z'n eerste dag op de Camino, en meteen een flinke afstand! Ik was van plan om in Ventosa te overnachten, dit was 20 km. Ik denk dat is genoeg voor Bas, de eerste dag, maar hij voelde zich goed, dus hij wilde door naar de volgende plaats, Nájera.
Het was vannacht erg warm in de herberg, zeker meer dan 30 graden. Op de slaapzaal lagen 24 pelgrims, waar het ook niet koeler van werd. Bas heeft maar 1 á 2 uur geslapen. Dus een hele prestatie van hem na zo'n slechte nachtrust 31 km te lopen.
Ik was ook vroeg wakker. Ik was wakker geworden van iemand die zich aan het aankleden was. Ik vroeg hem hoe laat is het? 6.20 uur zegt hij. Dit is laat voor mij, ik sta meest om 6.00 uur op. Bas was ook wakker, dus maar direct opgestaan. Toen keek ik op mijn telefoon en zag dat het nog maar 5.20 uur was!!! Dit was me toch te vroeg, dus nog een half uur terug in bed. Maar ja, als je één keer wakker bent, en het is warm, ligt het ook niet lekker meer. Om 5.45 uur opgestaan, om 6.15 uur liepen we. Het was grijs, en er was regen voorspeld.
Het lopen ging goed, ook bij Bas. Temperatuur was 24 graden, goed wandelweer. Eind van de morgen ging het regenen, later motregenen. Om 13.45 uur zijn we in Nájera.
Weer mooie uitzichten vandaag. Bas genoot ook. We moesten heel Nájera door voor we een Auberge hadden. We zijn niet naar de Gemeentelijke Auberge gegaan, we willen vannacht goed slapen. We liggen nu met z'n twaalven op een kamer. Ook niet weinig, maar het is veel rustiger hier. Ook betere douches. Die grotere Auberge 's probeer ik te mijden, als er een alternatief is.

Vrienden zijn het, bomen,
die gesprekken met je voeren,
je gedachten laten gaan,
als hun bladeren
het licht laten schommelen.

Het zijn je vrienden, bomen.
Hun schaduw leggen ze
als een arm om je heen,
als je alleen wilt zijn
en niet alleen wilt zijn.

Fetze Pijlman

  • 07 Juli 2016 - 18:19

    Geert:

    Nou dat is dan toch wel een 'vuurdoop' geweest van Bas. Maar hij blijkt de sterkte te hebben van zijn vader.
    Dit is weer m'n eerste reactie nadat ik een paar dagen 'Pagina is niet gevonden' op m'n scherm kreeg. Tót vanochtend. Nu werkt het weer.
    Je schiet zo lekker op Joop per dag zo'n 30km. Maar dat zal niet elke dag zo gaan. Overigens gezellig zo met je zoon optrekken.
    Geniet ervan, alsmede van de omgeving.
    Sterkte allebei en hart.gr.
    fr.G.

  • 07 Juli 2016 - 19:17

    Toos:

    Lieve Joop en Bas

    Wat een mooie foto van jullie, de energie straalt je tegemoet. Knap hoor Bas dat je zo dapper meeloopt.
    Forceer het maar niet.
    Is het nu vrij vlak Joop het gaat zo gemakkelijk lijkt het. Ik hoop dat jullie fijne dagen hebben en een lieve groet en knuffel uit Assen

    Toos

  • 08 Juli 2016 - 13:48

    Inaheetebrij-westra:

    Geweldig zoals je het doet Joop. En nu met Bas erbij. Gezellig, maar petje af voor Bas dat hij direct het aantal km aflegt. (Misschien ook getraind vooraf?)
    Ik wens jullie een fijn samenzijn net mooie gezellige gesprekken onderweg.
    Blijf foto's maken want daar geniet ik van. Prachtige omgeving.
    Lieve groet aan allebei, Ina

  • 08 Juli 2016 - 16:10

    Ton En Gemma:

    Hoi Joop Wat fijn dat Bas al met je meeloopt en knap van hem dat hij al zoveel km ineens loopt. Geniet er maar lekker van en gezellig met elkaar te kunnen praten.We wensen jullie heel fijne dagen samen Groetjes van Ton en Gemma

  • 08 Juli 2016 - 17:30

    Wim K:

    Mooi om te lezen dit Joop. Fantastisch om nu ook een stuk met Bas te mogen en kunnen lopen. Dat Spanje is toch ook een prachtig land zeg. Veel plezier en blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 106718

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: