Maandag 27 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Maandag 27 juni 2016 - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Maandag 27 juni 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

29 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Palais

Van Orthez naar Saint-Palais, 39 km, vlak gemeten volgens Google Maps. Volgens Jan, met zijn stappenteller, 45 km, ivm de vele hellingen. Ik denk dat het iets minder zal zijn geweest, maar het was een lange, zeer vermoeiende dag. Om 5.30 uur vertrokken, om 16.00 uur in Saint-Palais. Zonder ontbijt vertrokken, alle winkels in Orthez waren gesloten, zondag. En maandags zijn standaard de winkels en bakkerijen ook gesloten. Na ongeveer 24 km komen we in Sauveterre-de-Béarn een supermarkt tegen. We waren er echt wel aan toe om te eten. Het was goed weer en een prachtige omgeving. We konden de Pyreneeën in de verte zien liggen. Het was warm met veel klimmen en dalen. Een heel pittige dag.

De mens ontdekt zichzelf alleen
als hij erin toestemt ontdekt te worden.

Johannes van het Kruis

• 29 Juni 2016 - 13:56

Herman Korenromp:

Hallo Joop,
    Ik lees dat het goed met je gaat en dat je gestaag vordert. Nog een klein stukje Frankrijk en dan de Spaanse grens over.
    Ik vind dat je rustig een financiële oproep kan doen aan vrienden en kennissen om de verder reis te kunnen bekostigen en te volbrengen wat je doel toch is. Ik zal vandaag een duit in het zakje doen en wens je een heel fijne wandeling door het Spaanse landschap.
    A.s. zondag gaan we met de vergadering op stap voor een leuk uitje. Zal dan de vrienden oproepen om ook een financiële bijdrage te leveren aan je pelgrimstocht.
    Joop heel veel sterkte, succes en plezier de komende kilometers.
    Op naar je eind doel: Santiago de Compostela.