Zaterdag 28 mei 2016 - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 mei 2016 - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

28 Mei 2016 | Frankrijk, Saint-Amand-Montrond

Vandaag heb ik een rustdag. Gisteren ben ik weer alleen op weg gegaan. Het is wel fijn om samen met anderen te lopen, maar Theo en Ursela lopen, voor mij, te langzaam. Dat vermoeit mij meer dan als stevig door loop. Ook voor vandaag buien voorspeld, maar ook nu heerlijk wandelweer. Enkele graspaden maar over het algemeen goede wegen. Ik heb genoten. Vandaag ook weer langs een vaart gelopen. Ik vind dat heerlijk, ik ben echt een watermens.
Vandaag ook enkele kerken bekeken. De foto's binnen zijn wel mooi, maar met mijn telefoon kan ik de gekleurde glas-in-loodramen niet goed laten zien. Maar ik kan je vertellen, ze zijn prachtig.
Gistermiddag liep ik door Saint-Amand-Montrond en kwam ik Karin ook weer tegen. Vanavond hebben we alle vier weer gereserveerd in een refuge. Ook zij zag er weer naar uit om Theo en Ursela weer te zien. Ik geniet vandaag van mijn rustdag. Ik zit nu mijn blog te schrijven in de tuin, in de zon.
Vanavond komen er nog drie Nederlandse pelgrims, vertelde mijn gastvrouw, een man en vrouw en de dochter. Dit is dan de eerste keer dat ik samen met Nederlanders ben. Alle dagen was het Engels of Duits spreken. Vanmiddag ga de omgeving bekijken.

  • 28 Mei 2016 - 11:06

    Jessy Heetebrij:


    Ook rusten is heel belangrijk tijdens je tocht.
    Wat heb je een schat aan foto's gestuurd. De natuur, de cultuur.... Frankrijk is een heel mooi land.

    Ergens las ik de volgende uitspraak:
    Stress is caused by beiing here, but wanted being there..
    Dit is best waar. Dat geldt voor vele mensen.
    Geniet van deze rustdag.

    nog een uitspraak:

    You only can lose something that you have, but you cannot lose sometyhing that you are...

    Bon voyage.. Jessy

    z

  • 28 Mei 2016 - 11:52

    Ton En Gemma:

    Hai Joop.Heerlijk voor jou dat je even een rustdag heb genomen voor jezelf.Neem dan ook de rust waar je van genieten kunt. We hebben de prachtige foto,s ook weer bewonderd. Heel veel plezier vanavond met de Nederlanders en lieve groetjes van Ton Gemma en mijn zus Rosalie.

  • 28 Mei 2016 - 12:36

    Ineke Vannoorrtwijk-Heetebrij:

    Wij krijgen om de paar dagen van onze dochter de verslagen van jouw voettocht.(inmiddels een dikke stapel)
    Wat genieten wij van alles wat je meemaakt......lieve Joop ga zo door!
    Wat een "kracht" heeft een mens.............
    En wat een kilometers heb jij al in je rugzak zitten!
    Veel bewondering voor een" kostbaar" mens.

    een meelevende groet Henk en An Heetebrij

  • 28 Mei 2016 - 22:31

    Henrike:

    Hey pap! Wat heerlijk een rustdag en fijn dat je zoveel gezelligheid hebt de afgelopen dagen! Een hele dikke kus vanaf een zonnig Texel. We hebben het goed naar de zin

  • 29 Mei 2016 - 15:11

    Han En Kitty Van Der Eerde:

    Lieve Joop, voor jou gisteren rustdag, heerlijk . Nodig ook om niet alleen echt RUST te nemen, maar ook denk ik alle belevenissen even te laten zakken, herbeleven. Want oh, niet alleen de tocht op zich al is een werelds iets , ook de mensen op je pad. En alle mooie uitspraken en gedichten ... we zien op je blog hoe je velen inspireert. Ons ook.We hebben de Frankrijk-boeken uit de kast gehaald om je te volgen, old-memories en een beetje vakantiegevoel. Ik schrijf dit kijkend naar het vakantievierend bootjesvolk in de Kolk.
    Een clubje Engelse zeevaarders-in-retraite is met Motorboot ( 14 meter) de Noordzee overgestoken, kan helaas niet naar Friesland want ze steken 1.80! Dan maar een fiets huren, slechts voor één dag wegens alsmaar die tegenliggers :).
    Ondanks dat jouw voettocht 5.5 -6 KM per uur opschiet, is menig Franse automobilist jalours.
    Vrienden van ons zitten 100 KM ten zuiden van Parijs al 2 dagen zonder brandstof.
    Hopelijk wordt het weer steeds beter, jouw humeur en doorzettingsvermogen lijdt er gelukkig niet onder.
    Zoals altijd eigenlijk als je een moeilijke klus te klaren hebt/had. We wensen je een mooie zondagavond en alvast een goede start van de nieuwe week, met Han's hartelijke groeten, kus en embrasse , Kitty

  • 29 Mei 2016 - 21:06

    Geert:

    Zondagavond. Jij had je rustdag. Heel wijs! Ikzelf was gisteren bij Ben in Brabant. Reuze gezellig. Veel gsproken.
    Hopelijk heeft jouw rustdag je goed gedaan. En wat fijn, dat je weer eens je 'moerstaal 'moerstaal' kon spreken. En natuurlijk reuze gezellig dan in dat franse land met haar schoonheid en heerlijke wijnen. Straks wil jij niet meer zonder.
    Maar Joop, na de geneugten moet er wél weer gelopen worden.
    Volgens mij moet je dicht 1000 k's zitten.
    Houd je haaks, ga zo voort en tevens nog dank voor de mooie foto's steeds weer!
    Geert

  • 30 Mei 2016 - 18:39

    Joop :

    Lieve mensen, hartelijk dank voor jullie lieve reacties en waarderende woorden.
    Klopt Kitty, er is in Frankrijk de nodige onrust op het gebied van stakingen in het openbaar vervoer en dat er geen brandstof is te verkrijgen. Toch een probleem als je terug wilt. Mijn gastvrouw moest ook tanken en dan is het toch spannend of je het kan kopen. Dit is overigens wel gelukt.
    Het was wel fijn om in je "moerstaal" te spreken, toch gaat het vaak weer over naar Engels, Duits of Frans, omdat er ook anderstaligen aan tafel zitten. En, ik ben weer op pad, Geert.
    Mooi, Annie en Henk, dat jullie op deze manier mijn Camino kunnen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 106747

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: