Woensdag 25 mei 2016 - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 25 mei 2016 - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

25 Mei 2016 | Frankrijk, Lurcy-Lévis

Gisteravond gezellig met nog drie pelgrims gegeten. Dat is toch fijner dan alleen eten. Vanmorgen hoef ik niet zo vroeg weg, vandaag 21 km.
Ik wen aan de afstanden. Ik loop nu ook redelijk makkelijk 30 km, maar dat komt nu niet zo goed uit, i.v.m. de overnachtingsadressen. In de tussenliggende dorpjes zijn geen mogelijkheden. Morgen en overmorgen een korte, daarna weer een langere. Op zich komt dat ook wel goed uit, want de komende drie dagen wordt weer regen voorspeld. Nu kan dat ook meevallen, hoor. Ik loop ongeveer 5 uur over dik twintig kilometer, inclusief rusttijden. Je kan ook net geluk hebben, zoals ik al meer gehad heb.
Vandaag redelijk weer voorspeld, en tot dusver ook geweest. Ik zit nu in de tuin de blog te schrijven.
Niet echt veel bijzonders te melden. Het was mooi onderweg, genoten van de stilte en natuur. Vannacht slaap ik weer in een Chambre d'Hôtes, bij Brigitte. Zij heeft voor mij even de slaapplaats voor morgen gereserveerd. Morgen ook weer bij de gemeente.
Ik ben mooi vroeg, dus even in het dorp kijken. Ursela, één van de Duitse pelgrims, slaapt hier ook ergens, misschien loop ik haar nog tegen het lijf.
Vanavond samen eten met Brigitte, er komen niet meer pelgrims.

Als ik krampachtig vasthoud
aan wat ik heb of wil zijn,
dan sterf ik al.
Ik ervaar dagelijks dat
hoe meer ik kan loslaten,
hoe meer ik open kom te staan
voor het leven.

Jeanne Devos

  • 25 Mei 2016 - 17:06

    Bas:

    Blij dat je wat meer mensen tegenkomt! Wel zo gezellig.

    Pa, je bent een hele slimme man, maar al die gedichten en spreuken aan het eind, haal je die uit een boekje? Of is dit een geheimpje? :-)

    Deze laatste was ook weer heel mooi.

  • 25 Mei 2016 - 17:10

    Geert:

    Die Jeanne schrijft een waar woord.
    Fijn dat het weer je gunstig gezond was. Je blog bijhouden in een zonnige tuin! Dat is toch puur genieten?!
    Voor straks smakelijk eten en een gezellige avond.
    Vanuit m'n torenkamer gegroet. Geert

  • 25 Mei 2016 - 22:17

    Joop:

    Bas, het is geen geheim, of eigenlijk toch wel een beetje, het boekje war ik uit citeer is: Het geheim van de schelp.
    Hierin staan gedichten die ik lees onderweg. Dit boekje is uitgegeven door het Genootschap.
    En ik deel, sommige, graag met jullie. Ook heb ik nog een gebeden boekje bij me. Misschien citeer ik daaruit ook nog wel iets.
    Geert, ik had een smakelijke maaltijd met Brigitte en ook gezellig, zij spreekt Engels.

  • 26 Mei 2016 - 17:57

    Han En Willeke Van Doorn. De Overburen.:

    Hi Joop, we hebben nu pas de site gevonden om je te volgen. Je bent al een aardig eind weg en mooi dat alles voorspoedig gaat.
    Wanneer denk je in Santiago aan te komen? Je moet wel blijven eten, anders kom je broodmager in het Vene weer terug. Ga zo door vriend. We houden kontakt. Groetjes van ons. Han en Willeke.

  • 26 Mei 2016 - 20:49

    Joop:

    Dag Han en Willeke, welkom op mijn blog. En dank je wel voor jullie belangstelling. Het gaat goed met mij. Deze week passeer ik de 1000 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 106700

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: