Vrijdag, 20 mei 2016 - Reisverslag uit Le Chemin, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Vrijdag, 20 mei 2016 - Reisverslag uit Le Chemin, Frankrijk van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 20 mei 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

20 Mei 2016 | Frankrijk, Le Chemin

Vandaag met het nieuwe boekje op pad. Ik moet zeggen, het is een handig formaat, en duidelijk te volgen. Ook de route is goed aangegeven. Ik zal nog wel eens meer schrijven over het tot stand komen, van dit boekje.
Vandaag 25 km. Ik kon niet zo vroeg vertrekken, want ik kon niet eerder ontbijten dan 8.30 uur.
Om 14.45 uur was ik in Le Chemin, (Gemeente Anthien) in de herberg van Arno en Huberta.
Het was een mooie tocht, wel koud, lunch staande genoten. Mooie dingen gezien, zie de foto's.
Vandaag gerealiseerd dat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met de basale dingen van het leven, werken met mijn lichaam, eten en slapen.
Misschien lachen jullie dat ik zeg werken. Maar zo voel ik het wel, het is echt werken. Het is pittig, heuvel op heuvel af. En na gedane arbeid, eerst een koffie, bij aankomst, dan douchen, en daarna een wijntje.
Ik pas me al aardig aan, aan de Franse traditie.
De herberg is van Arno en Huberta, zij zijn Nederlands. De herberg draait op vrijwilligers, zij, Arno en Huberta, zien zichzelf ook als vrijwilligers. Ook de 3 andere vrijwilligers zijn Nederlands. Er is zojuist een vrouwelijke pelgrim binnen gekomen, zij komt uit Duitsland.
Vézelay is een prachtige plaats, daar ga ik zeker nog een keer naar terug. Maar dan met de auto. Er is veel te zien. Le Chemin is weer zo'n klein dorp, zoals ik er al veel heb gezien, zonder enige voorziening.

Het geheim ligt in het heden;
als je aandacht besteedt aan het heden,
zul je dat kunnen verbeteren.
En als je het heden verbetert,
zal wat daarna gebeurt ook beter worden.
Iedere dag bergt de eeuwigheid in zich.

Paulo Coelho

  • 20 Mei 2016 - 19:32

    Harm Driesen:

    Hallo joop de hartelijke groeten van harm en geertje.

  • 20 Mei 2016 - 21:47

    Geert:

    Dit keer kan ik die aardige Paulo niet zo goed volgen.
    Maar Joop, laat Le Chemin niet zoveel bijzonders zijn, ze hebben er wél een herberg door Nederlanders gerund. Wat een mazzel!
    Tel je zegeningen.
    Overigens goed, dat je je aan de landsaard aanpast. Niets mis neem. Een heerlijk glas wijn op zijn tijd verheugt het hart!
    En, hoe loopt het met de nodige kilo's minder?

  • 21 Mei 2016 - 21:11

    Els Van De Weghe:

    mooi dat je er was...blijf stralen!!
    bon chemin!
    els

  • 22 Mei 2016 - 10:13

    Bestrix Rovekamp:

    Hoi Joop,

    Hoe heet die mevrouw waar jij wel eens een spirituele dag bij volgt?
    Vanmiddag lees ik je blog en mail ik daar iets over.
    Groet Beatrix

  • 22 Mei 2016 - 17:04

    Jopie En Wim:

    Hallo Joop, we zijn jou een tijdje kwijt geweest. Druk met allerlei zaken, intensieve terapieen in de St. Maartenskliniek enz. Maar nu hebben we je weer gevonden. Nog steeds goed op weg. Zullen jouw blog nog wel uitgebreid lezen om weer bij te komen. Wensen jou veel succes en vooral blijf genieten van alle dingen onderweg.

  • 23 Mei 2016 - 14:23

    Roelien En Hein:

    Joop, we lezen jouw stukjes iedere dag met heel veel plezier. Al is het niet iedere dag makkelijk we zijn toch supertrots op je dat je zo ver al bent gekomen. Dit weekend was Wim en zijn zus en broer bij ons vanwege de verjaardag van Hein. Heel veel sterkte nog en zet em op Joop. Je kunt het.

  • 24 Mei 2016 - 17:40

    Joop:

    Harm en Geertje welkom op de blok, en dank je wel voor je belangstelling.
    Hi Els. Het was voor mij ook een hartverwarmend verblijf bij jullie. Heel gezellige avond gehad met jullie, warme mensen.
    Els wil jij je gegevens aan me mailen, dan kan ik je ook volgen als je gaat lopen. Mijn mailadres: jaheetebrij@gmail.com
    Hoi Beatrix, dat is Jotika, ze woont in Heino. Als je dat Googled, dan vind je haar wel.
    Jopie en Wim, fijn dat jullie mijn blog weer kunnen volgen. Ik hoop dat het goed gaat bij jullie. Wim, ik wens je een voorspoedig herstel.
    Fijn Hein, jullie belangstelling. Nog proficiat met je mijlpaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 106710

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: