Woensdag 27 april 2016 - Reisverslag uit Namen, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Woensdag 27 april 2016 - Reisverslag uit Namen, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

27 April 2016 | België, Namen

Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken uit Mehaigne, vlak bij Éghezée.
Ik heb direct de poncho aangedaan, want het regende al.
Tot aan Namen, eerst sneeuw, daarna regen. Om 12.30 uur was ik in Namen. De Jeugdherberg was vol. Iets verderop is nog een huis die overnachtingen aanbied aan pelgrims. Hier wonen Jean en Thérèse.
Ook hier kon ik niet overnachten, want het liep Thérèse over de handen, ze had haar zus met drie kleine kinderen, ze had nog een kind van haar broer, en ze zou vanavond koken voor de visite voor de verjaardag van haar broer. Ik vroeg of ze nog iets anders wist. Ik zei, ik wil ook wel op de grond slapen, ze zou geen drukte van mij hebben.
Toen zei haar zus dat één van haar kinderen wel bij een ander kind kan slapen, en dan kan ik in zijn bed. Dat is voor mij helemaal goed, ik wilde alles wel, als ik maar niet door hoefde te lopen in de regen.
Ik kon niet bij haar eten, want ze moest al zo veel koken voor de gasten. Ik zou dan in Namen kunnen eten en om 20.00 uur weer terug komen.
Vandaag gelopen via de RAVeL 2, dit is een fietsroute op de bedding van de voormalige spoorlijn Tienen -Namen.
Het was een heel mooi traject. In het laatste gedeelte hiervan, was de spoorlijn uitgehakt uit de rotsen.
Morgen ga ik naar Dinant. Ik heb daar al een slaapplaats gereserveerd.

  • 27 April 2016 - 15:02

    John En Leonie:

    Joop. Je loopt nu echt in de avonturen van de vroegere pelgrims. Als je in de ochtend op pad gaat en dan niet weten waar je die avond terecht kunt. En dan ook nog dat Kl..te weer.
    Een troost: volgende week schijnt het beter te worden. Wij wensen jou een mooie dag(en) verder en ook jij gefeliciteerd met onze majesteit.

  • 27 April 2016 - 15:31

    Geert:

    Hallo Joop. Na een paar dagen op stap te zijn geweest met de Canadezen Jenny & Ben (zijn vanmiddag weer vertrokken naar Canada)tijd voor je blog.
    Je eerste rest heb je nu gehad. Gelukkig kon je slapen en eten.
    Het weer bij jou is hetzelfde als hier. Óók met sneeuw. Maar, het gaat beter worden. Houd je haaks en sterkte.
    Hart.gr. /Geert


  • 27 April 2016 - 17:02

    Jochem:

    Nu is de tocht echt begonnen: zoeken van slaapadressen, te maken krijgen met 'volle herbergen' en slecht weer.
    Maar toch is het weer gelukt.

  • 27 April 2016 - 20:10

    Kristel :

    Opa ik ben trots op je

    Verder nog veel succes

  • 27 April 2016 - 20:33

    Joop:

    John, weinig gemerkt hier van Koningsdag. Maar ook proficiat met onze Majesteit.

    Dank je wel, Geert.

    Zo is het, Jochem, vertrouwen hebben, en dan komt het goed

    Lieve Kristel, dank je wel, hoor. Als ik terug ben, dan wil ik mijn verhaal vertellen in je klas, vind je dat goed? Dikke kus, ook voor Twan, Mama en Papa.

  • 28 April 2016 - 14:47

    Joan:

    Net al je berichten in twee keer gelezen. Leuk hoor en wat fijn dat je lichaam het zo goed houdt. Ik hoorde je niet meer klagen na de eerste dag. Wel een teen en hoop dat de pedicure gewerkt heeft. Knap hoor en heerlijk dat je het kan. Ik blijf op de hoogte. lieve groet,

  • 28 April 2016 - 15:35

    Ton En Gemma:

    Hallo hier eindelijk een berichtje van ons. ik ben er vanuit gegaan geen wifi dus ik kan onze Joop niet bereiken,maar het was gisteren zo slecht weer we zaten thuis dus even mails versturen.Even bij joop op het bloc kijken en ja hoor ik gelijk lezen. Wat beleef jij toch onderweg ontzettend veel. En hoe gaathet met je gezondheid. Wij bewonderen jou enorm en wij laten de kaarsjes maar goed branden heel veel liefs van ons Ton en Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 106705

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: