Zaterdag 23 april 2016 - Reisverslag uit Scherpenheuvel, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 april 2016 - Reisverslag uit Scherpenheuvel, België van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

23 April 2016 | België, Scherpenheuvel

Het is een paar dagen geleden dat ik mijn blog heb geschreven, omdat ik geen wifi had. Nu lijkt het erop dat het weer gaat, al kreeg ik wel weer een foutmelding.
Allereerst nogmaals allen bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag. Het waren er zoveel, hartverwarmend om te lezen. Ik kan hiervoor niet iedereen persoonlijk bedanken, maar het heeft me heel goed gedaan. Ik had echt het gevoel dat ik de verjaardag heb gevierd, met heel veel lieve mensen. Geweldige ervaring geweest.
Nu heb ik al eerder gezegd dat ik niet kan reageren op vragen of opmerkingen van jullie. Dus als jullie iets willen weten, mail mij dan even, dan kan ik je makkelijker antwoorden.
Mijn mailadres is: jaheetebrij@gmail. com
Nu iets over mijn reis van de afgelopen dagen.
Een heel fijne verjaardag gevierd bij Mannu en Linda.
Later kwam ook nog de zus van Mannu, Liesbeth en haar man, Yuli Lavrenov. Yuli is van Bulgaarse afkomst en een heel goede pianist. Hij heeft voor mij gespeeld, en Liesbeth zong daarbij, Bulgaarse liederen. Het was heel meeslepend, echt prachtig!!!!
De volgende ochtend vond ik, onderweg, in mijn lunchpakket, dat Linda voor mij heeft klaargemaakt, een ei met een Smiley. Toen ik het zag had ik een glimlach van oor tot oor.
Vanaf Vessem loop ik nu de Via Monastica, de klooster route door België. En ook vandaag weer een grote verrassing.
Ik ben vandaag gelopen naar abdij Tongerlo. 's Middags liep ik in de tuin van de abdij en wie zie ik in eens lopen, mijn zus, Tinie en Jan, en mijn broer, Bert met Rita. Zij waren naar Tongerlo gekomen om mij te feliciteren en om mij mee uit eten te nemen. Dat is toch niet te geloven. Geweldig!!! We hebben het heel gezellig gehad.
Ik had al een paar dagen last van mijn rug. En Tinie heeft mijn rug even ingesmeerd met Voltaren. En het lijkt dat het heeft geholpen, want ik had vandaag bijna geen pijn.
Ik loop veel door prachtige natuurgebieden. GPS werkt dan niet, maar ik heb nu een boekje met routebeschrijving. Het klopt niet altijd, dus loop ik ook nog wel eens verkeerd, maar het gaat toch redelijk goed.
Vandaag heel mooie abdijen gezien. Morgenochtend ga ik naar de Basiliek in Scherpenheuvel voor de eucharistie. Scherpenheuvel is ook een bedevaartsoord.
Afgelopen nacht geslapen in Abdij Tongerlo. Broeder Ivo, de gasten pater heeft mij bijzonder hartelijk ontvangen en vanmorgen bij mij gezeten tijdens mijn ontbijt. Broeder Ivo is volgend jaar 50 jaar in deze Abdij. Vanavond slaap ik bij Jean Cranshof met zijn vrouw, Rita.
Samen met hun drie kinderen, Els, Rob en Pieter, een heerlijk en gezellig avond maal genoten. Jean is een broer van Leonie, mijn lieve vriendin uit Oudewater. De familie Cranshof woont in Alken, in Belgisch Limburg. Jean heeft mij van de route gehaald in Scherpenheuvel, toch ruim een half uur rijden vanaf Alken. Geweldig, dat mensen dat voor mij willen doen.

  • 23 April 2016 - 20:50

    Gerrit En Herremijn Nijhuis:

    Hallo Joop,

    Aangezien wij ook op vakantie zijn hebben wij nog niet eerder gereageerd. Wij hebben je ontmoet bij Henk en Jacomien tijdens de kringavond. Geweldig dat je zo bezig bent en wat leuk om je te volgen. Wij feliciteren je alsnog met je 63e verjaardag. Veel zegen toegewenst voor het komende jaar. Veel succes en we hopen dat je rug het houdt.

    Groet,

    Gerrit en Herremijn Nijhuis

  • 23 April 2016 - 21:08

    Henrike Van Der Kamp:

    Lieve pap, prachtig en ook fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En wat een mooie ervaringen! Ontzettend leuk van de ooms en tantes dat ze je opgezocht hebben. Heel mooi! Ik hoop dat het vanaf nu dan ook beter met je rug mag gaan. Slaap lekker voor straks en ik denk aan je. Dikste kus

  • 24 April 2016 - 07:43

    Han En Kitty Van Der Eerde:

    Goedemorgen lieve Joop,na de boegschroeven zijn we zoëven gewekt door de tekst op je kamer " vergeet de mooie dagen niet " , hiermee zal je hoofd nu al wel vól zitten : zij die jouw van de route ophalen, je zus en broer die opeens in de tuin van Abij Tongerlo lopen, het smiley-ei in je rugzak ... elke dag heeft een verrassing. We lezen het met groot genoegen, zo mooi . Het zal helpen je rugpijn te vergeten. Denk dat masseur Tinie graag een eindje met je mee zou lopen.We wensen je een zonnige zondag ( hier hagel en lichte sneeuw voorspeld ) hopelijk zonder rugpijn en weer warme ontmoetingen op je reis !
    met groet en liefs, Han en Kitty

  • 24 April 2016 - 09:56

    Bas:

    Nou, pa, ik ben blij dat het goed gaat. Goed op je rug blijven passen. Wat leuk dat je familie zo in een keer naar België zijn gegaan voor je verjaardag. Wat een leuke verrassing! Nog een dag of 2-3 en dan zit je in Wallonië , of niet? Succes!

  • 24 April 2016 - 11:22

    Anneke Oostenbrink:

    Joop wat een mooi verslag weer van jouw tocht.Ik blijf je volgen.

    Warme groet
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 106715

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: