Zondag 17 april 2016 - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu Zondag 17 april 2016 - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

Zondag 17 april 2016

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

17 April 2016 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Omdat het gisteravond laat is geworden, doen we vanochtend rustig aan. We slapen afgelopen nacht in Motel Koolen in Grave.
Een keurige kamer en ontbijten in mooie serre. Vriendelijke gastvrouw en gastheer. Dit verblijf is mij aangeboden door mijn vrienden uit Oudewater, John en Leonie. De vorige nacht had ik ook al in Grave geslapen bij Wim en Jopie. Daarna ben ik doorgelopen naar Nistelrode. Daar heeft mij John opgehaald om weer naar Grave te gaan, want hier was ook de sauna.
Mevrouw Koolen zet foto's van mij als pelgrim op de Facebook pagina van Motel Koolen. Ook heb ik een stempel gekregen. Het staat allemaal op Facebook, kijk maar eens.
Om 9.15 uur weer vertrokken naar Nistelrode, afscheid genomen van John. Nu op naar 's Hertogenbosch. Het is prachtig weer, blauwe lucht en mooie wolken. Mijn lievelingsstruiken staan mooi in bloei, het krentenboompje. Ik vind deze heel mooi, in het voorjaar de bloesem, daarna de krenten en in de herfst het gekeurde blad.
Het was weer een mooie tocht. De laatste 10 km, voor
's Hertogenbosch, langs een vaart gelopen, over een graspad, heel rustig en plezierig. Vijf kilometer voor 's Hertogenbosch werd ik ingehaald door een andere camino ganger, Jan uit Zandvoort. Ik had net mijn broodje gegeten. Samen zijn we verder gelopen, naar de St. Jan in 's Hertogenbosch. Daar een mooie stempel opgehaald, en daarna weer een ieder zijn eigen pad vervolgd. Jan zou nog doorlopen en later opgehaald worden door zijn vrouw, zij zit op de camping in Eindhoven. Ik werd opgehaald door Aly Keizer, zus van Klaas Keizer uit Blokzijl. Aly heeft ter ere van mijn komst een Jakobsschelp opgehangen, naast de voordeur. Heel mooi en attent.
Aly had heerlijk gekookt voor mij, vooraf , zelfgemaakte, courgette soep, hoofd gerecht, lasagne en ijs na. Heerlijk!
Vanavond vroeg naar bed, gisteravond is het laat geworden.
Bas je vroeg over rustdagen. Ik heb in Nederland geen rustdagen gepland. Ik loop nóg geen lange afstanden, op een uitzondering na.
Dus mijn lichaam kan er rustig aan wennen.

  • 17 April 2016 - 21:44

    Jochem:

    Vroeg naar bed is dus niet gelukt... (Kreeg nog belletje om 21:40 uur)

  • 17 April 2016 - 21:46

    Jochem:

    Locatie staat als België? 's Herenelderen? Dat is vast niet goed.

  • 17 April 2016 - 23:37

    Jan Dietz:

    Beste Joop, bedankt voor het gezellige gesprek onderweg. Ik ben tot Boxtel gekomen. Ik hoop je onderweg nog een keer tegen te komen. Morgen loop ik in ieder geval naar Vessem en indien mogelijk loop ik (na het halen van een stempel) nog een stukje verder! Bon Camino!

  • 17 April 2016 - 23:39

    Bas:

    Ja, dat zijn hele mooie bomen pa, helemaal mee eens. Blijkt je de afstanden nog goed aan kan. Goed door blijven "trainen" hier in Nederland.

  • 18 April 2016 - 12:00

    Saskia:

    Wat leuk dat je een andere pelgrim tegen bent gekomen! Leuk om even te horen hoe iemand anders het ervaart. Dat stukje over jou op de Facebook van het motel is heel leuk! Mooie foto's!

  • 18 April 2016 - 18:02

    Anneke Oostenbrink:

    Ha Joop

    Leuk je reisverslag te lezen en grote bewondering voor je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 106732

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: