09-04-2016 Zaterdag Dag 1 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu 09-04-2016 Zaterdag Dag 1 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Joop Heetebrij - WaarBenJij.nu

09-04-2016 Zaterdag Dag 1

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

09 April 2016 | Nederland, Zwolle

En vandaag is het dan zover, ik vertrek naar Santiago de Compostela.
Het was hartverwarmend, zo'n belangstelling van familie en vrienden.
Om 9.00 uur vertrokken vanuit mijn appartement in Wanneperveen.
Henrike, onze dochter, zal met mij meelopen tot in Hasselt. Dat ging heel goed, ook zij liep stevig door.
In Hasselt werd zij opgehaald door haar man, Wim, en zoontje, Twan.
Daarna alleen verder.
Het is een stralende dag, we treffen het.
Mijn broodje opgegeten bij de molen, De Zwaluw.
Daarna de dijk op via Genne en Streukel. Heel mooi om te lopen, het dijkje kronkelt door het landschap. En vanaf het dijkje een mooi uitzicht over het water en de omgeving.
Onder Zwolle is er een voetveer waar ik over moest, maar die bleek nog niet in de vaart te zijn. Per 1 mei vaart de voetveer weer.
Maar nu moest ik een stuk om lopen, ik denk wel 3 km.
Uiteindelijk was ik dan om 15.15 uur in Zwolle, waar Angelique mij ophaalde van de route. Angelique heeft mij een slaapplaats aangeboden voor vannacht.
Het was voor de eerste dag toch een forse wandeling, ca 32 km.
Ik voel mijn knieën en heupen dan ook behoorlijk.
Na het douchen werd het beter, maar na het zitten op de bank viel het weer tegen, stijf dus.
Heerlijk gegeten! Maar nu vroeg naar bed, energie op doen.
Toch wel aardig vermoeiend dat wandelen, met een rugzak van 15 kg.
Ik ga er serieus over nadenken wat ik missen kan.
Morgen eerst nog maar eens zien, dan zal ik lopen naar Wijhe / Olst.



  • 09 April 2016 - 20:17

    Jochem:

    Dat is een pittig begin van de wandeltocht. Zeker met die bagage.
    Laten we hopen dat vandaag de toon zet voor de hele tocht qua weer; dan kun je de poncho wegdoen.

  • 09 April 2016 - 20:53

    Bas:

    Ja, die 32 km gaan je wel in je benen zitten. Weet je ook weer gelijk wat er je te wachten staat. :-) Zal vanzelf wel makkelijker worden, maar misschien iets kortere afstanden doen per dag, nu in het begin, en een kilo of twee uit de rugzak helpt ook wel.

    Blij dat je het in ieder geval mooi hebt gehad. Goed uit rusten en succes morgen!

  • 09 April 2016 - 21:44

    Saskia:

    Netjes hoor, zoveel kilometers op zo'n eerste dag! Vannacht goed slapen en morgen weer verder! Voor dat je NL uit bent ontdek je vast dat er dingen in je rugzak zitten die je niet gebruikt. Dan kunnen die mooi in NL blijven!

    Succes morgen! Topper! Dikke kus!

  • 09 April 2016 - 22:36

    Ysha:

    Lieve Joop, een hele goede, leerzame voetreis. Knap hoor de eerste dag zo'n afstand, maar doe een beetje rustig aan, spierpijn is niet je doel....... In gedachte loop ik met je mee. Liefs Ysha

  • 10 April 2016 - 02:40

    Kenneth:

    Beste Joop,
    Een goed begin maar bouw het rustig op. je hebt nog een lange weg te gaan en jezelf binnen een week kapot lopen heeft geen zin. Als je wat gewicht kunt lozen, is ook niet verkeerd. Onthoud: "Alles wat je thuis laat, is meegenomen". Een mooie en inspirerende tocht gewenst met mooie ervaringen. Geniet.
    Buen Camino.

  • 11 April 2016 - 13:01

    Han En Kitty Van Der Eerde:

    Lieve Joop, we hebben met bewondering over je eerste 32 KM gelezen, leuk dat Henrike tot Hasselt is meegelopen... samen geleidelijk afstand nemen :) Gisteren zal een bijzondere dag zijn geweest met als toetje je vrienden van de Luttenberg.De zon schijnt, Deventer wacht, ik hoop dat je je spierpijn eruit hebt gelopen
    en hier getracteerd wordt op een lekker maaltje en een goede nacht. met kus en embrasse, Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 23 Maart 2016
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 106702

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 28 Juli 2016

Camino Santiago de Compostela

Landen bezocht: